Wizendraw Skrevet 8. august 2004 Forfatter Del Skrevet 8. august 2004 Jeg jobba en del med å sortere siden i undermapper i går, og har fått det til sånn ganske bra. Det eneste jeg umiddelbart ser som ikke funker er margin... Jeg har 30px margin opp, ned og til venstre som står i body { } . Dette funker bare på hoved-indexen atm. Alle de andre sidene som ligger i undermapper henter data fra samme css-fil, (href="../web.css"), og alt annet av css-data funker fint på alle sidene... Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Man setter ikke margin på body, men padding Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 8. august 2004 Forfatter Del Skrevet 8. august 2004 (endret) Man setter ikke margin på body, men padding Altså for å få den til å bli så og så langt unna kanten på browsern? Endret 8. august 2004 av WizendraW Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Jepp. Margin er ytre margin, padding er indre margin. Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 8. august 2004 Forfatter Del Skrevet 8. august 2004 (endret) Ok, takk! Nå funker det ganske bra.. Fikk noen små problemer med divene, men regner med at jeg får orden på det... Men er det noen som har svar på spørsmålet mitt om hvordan lage "linjeskift-mellomrom" mellom <p>-elementer når jeg har margin: 0; og padding: 0; ? EDIT: Altså som dette: * { margin: 0; padding: 0; } Endret 8. august 2004 av WizendraW Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Sett ønsket margin på p-ene. p { margin:15px 0 0 0; } p.top { margin:3px 0 0 0; } osv... (Her er verdiene i rekkefølgen top - right - bottom - left) Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 8. august 2004 Forfatter Del Skrevet 8. august 2004 (endret) Sett ønsket margin på p-ene. p { margin:15px 0 0 0; } p.top { margin:3px 0 0 0; } osv... (Her er verdiene i rekkefølgen top - right - bottom - left) Aha! Takker så meget... (Surt med sånne småting som man ikke kan, også bremser det hele sida ) EDIT: Fyrer løs med et spm til: På www.wizendraw.moo.no/data så ser dere at det er sånne "dotter" () som går utafor sida, fordi hele lista står på en rett linje istedet for sånn trappeeffekt... Kommer det også av margin og padding? Endret 8. august 2004 av WizendraW Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 (endret) Jeg får ikke opp noen "dotter", verken i FF eller IE Edit: Innlegg 1111 Endret 8. august 2004 av Mr.Berg Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 8. august 2004 Forfatter Del Skrevet 8. august 2004 Jeg får ikke opp noen "dotter", verken i FF eller IE Edit: Innlegg 1111 Nei, selvfølgelig, my mistake. De går utafor på venstre side, og jeg har jo ikke lasta opp den versjonen av sida som har orden på margin... Nå har jeg imidlertid gjort det... Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Vel, jeg ser fortsatt ingen dotter av noe slag, jeg ser derimot at marginen til venstre er større i IE enn i FF... Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 8. august 2004 Forfatter Del Skrevet 8. august 2004 Ble kanskje vèl dårlig forklart, men jeg sikter altså til de default-"dottene" som hører til <ul>. Problemet mitt er som sagt at de går utafor diven ettersom <ul>en står rett nedover istedet for i trappe-greie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå