Gå til innhold

Synspunkter på siden min

Anbefalte innlegg

Har du noe serverside-kode som kanskje bøller med koden din når den blir parset på serveren?

Edit: ser ikke slik ut.. Har du glemt å uploade css-dokumentet eller et annet dokument som trengs? Sånt hender det at jeg glemmer, bare kommer med forslag.. :)

Endret av lokaltog
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lenkene din vises ikke fordi de kommer under hverandre... dermed vises bare den først i Opear og FF som tilker CSS koden din korrekt, mens i IE vises alle linkene under hverandre fordi.. IE tolker ting litt annerledes... lenkene dine burde vel også vært satt opp som liste... Sjekk denne siden er for litt info om lister ... http://css.maxdesign.com.au/listamatic/

Endret av joffar
Lenke til kommentar
Lenkene din vises ikke fordi de kommer under hverandre... dermed vises bare den først i Opear og FF som tilker CSS koden din korrekt, mens i IE vises alle linkene under hverandre fordi.. IE tolker ting litt annerledes... lenkene dine burde vel også vært satt opp som liste... Sjekk denne siden er for litt info om lister ... http://css.maxdesign.com.au/listamatic/

Jeg skal ikke har linkene sånn som du ser der... De skal stå ved siden av hverandre... Da er det vel ikke noe poeng i å lage liste? De linkene som synes er de gamle, jeg aner ikke hvorfor de kommer...

Det virker som om FTP-programmet ikke klarer å laste opp selvbio.htm, for hver gang jeg skal laste den opp på nytt så står det at den har den som ligger der fra før gamle filstørrelsen, enda jeg har lasta opp den mye masse ganger...

EDIT: @lokaltog: Hvordan var det forresten med lokal tog og orddeling i avataren din? :p

Endret av WizendraW
Lenke til kommentar

Nå ser det ut som om jeg har fått fikset det problemet. Vet ikke hva det egentlig var, men nå er det iallefall ikke noe tegn til det i min browser...

Som dere kanskje ser så har jeg lagt til en kontaktform som jeg fant på start.predicted.net . Jeg har imidlertid ikke fått den til å funke! Jeg har jo ikke så mye snøring på hvordan den funker, bortsett fra det jeg fikk forklart på start.predicted.net , men det kommer ihvertfall ikke noen mail fram til inboxen min... Fint om noen kunne kikke på det

? :D

Hvis dere ser på Datasiden, så ser dere at den står som en <ul>, med buttons utenfor diven... Skjønner at dette kommer av

* {
margin: 0;
padding: 0;
}

som jeg ifl PoleCat burde ha med... Men hvordan kan jeg få den til å bli "trappe-lignende" igjen? :p

Samme gjelder forsåvidt for resten av sida: Hva bør jeg bruke for å lage mellomrom mellom avsnitt? Den kodesnutten over her gjør jo at <p> blir dratt sammen...

Lenke til kommentar
WizendraW: Menyer bør alltid settes opp i lister, uansett hvordan de skal se ut i designet. På denne måten blir siden oversiktilig og fin også uten støtte for CSS :)

Hmm... Ok (semantisk kode = :realmad::p)

Kan du forklare meg hvordan jeg skal få menyen til å se riktig ut hvis jeg setter den opp i liste, tror du? :) Regner med at man må style det med css på en eller annen måte, men hvordan?

Btw; Har bytta bakgrunnsfarge på sida, samt bytta font i header...

Lenke til kommentar

HTML:

<ul id="navmenu">
<li><a href="#">link</a></li>
</ul>

CSS:

#navmenu li {
display: inline; /* Lager lista horisontalt */
list-style-type: none; /* fjerner dottene */
}

Det var den grunnleggende horisontale lista

Flere eksempel finner du på listamatic

Endret av smoothie
Lenke til kommentar

(Beklager hvis det blir mange tråder etter hverandre :innocent: )

Jeg har et lite problem med linking rundt på sida, som jeg ikke orker å opprette en ny tråd om... Jeg har satt opp sida på den måten at bare index ligger i "hovedmappa", også har jeg en mappe som heter f.eks. "linker", hvor jeg har en ny index-fil som er "linker"-sida.

Det er bare et problem: Når jeg skal linke tilbake til "hoved-indexen", hva skal jeg skrive da? Drev med noe lignende i FP en gang, mener å huske at jeg måtte bruke noe sånt som ".../index"

Lenke til kommentar

Det er rett med "../index.html"

Om du begynner å gå mange mapper oppover må du bruke ../../../ osv for hver mappe ned du skal.

Husk også at når du har hver side i sin egen mappe må du linke forskjellig på alle mappene.

Feks du er i /linker/ og skal til /ommeg/ så må linken, i /linker/index.html til /omgmeg/, være ../omgmeg/index.html. Bare så du husker å ta med mappe navnet ;)

Personlig syns jeg ikke slike metoder er så bra, pga mye rot i htmlkoden. Det er jo mye lettere å ha alle i samme mappa, syns jeg da :p

Lenke til kommentar
Det er rett med "../index.html"

Om du begynner å gå mange mapper oppover må du bruke ../../../ osv for hver mappe ned du skal.

Husk også at når du har hver side i sin egen mappe må du linke forskjellig på alle mappene.

Feks du er i /linker/ og skal til /ommeg/ så må linken, i /linker/index.html til /omgmeg/, være ../omgmeg/index.html. Bare så du husker å ta med mappe navnet ;)

Personlig syns jeg ikke slike metoder er så bra, pga mye rot i htmlkoden. Det er jo mye lettere å ha alle i samme mappa, syns jeg da :p

Nettopp! Takk... Visste det var noe sånt, men jeg hadde visst et punktum for mye :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...