Gå til innhold

Minnebrikker vises som DDR333 når det er DDR400...

Anbefalte innlegg

Hei

Dette er sikkert blitt spurt om tusen ganger før men...

Har satt sammen en maskin (Abit NF7 V2.0, XP 2500+, TwinMos 512MB PC3200) hvor jeg får inntrykk av at maskinen kjører Rammen på 333Mhz og ikke 400 som det egentlig er.

Når jeg starter maskinen står det DDR333 og i CPU-Z står det hastighet på ca. 165Mhz (husker ikke nøyaktig) altså 165x2=330 Mhz. Samtidig forteller CPU-Z at det er PC3200 Minne.

Sikkert en enkel løsning på det. ;) ,

Men hva?

Endret av kennethdammyr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Minnet og CPU (fsb) kjører synkront. Altså 166Mhz

Du vil neppe tjene noe på å kjøre minnet på 200Mhz og cpu på 166Mhz, snarere tvert imot.

Dersom du kjører synkront på 200Mhz, vil du selvsagt se en ytelses økning, men da overklokker du også prosessoren...

Lenke til kommentar

hvis du ikke kjøpte sinnsykt tidlig i PC3200 alderen er det en forskjell på ett par kroner, i.e. du tapte så absolutt ikke penger på å kjøpte PC3200

Du kan f.eks overklokke CPU ved å sette FSB opp litt.. (du overklokker da bare CPU siden RAM allerede kjører vell innenfor spesifisert hastighet.)

eller hvis du ikke vil overklokke, kan du sannsynligvis sette timings litt ned 2-2-2-6 elns tror jeg jeg kjører på når jeg kjører stock speed på CPU (om sommeren) med PC3200 brikker (har samme oppsett som deg)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...