Gå til innhold

flash movie clip

Anbefalte innlegg

jeg har laget en rekke movie clip i movie clip i movie clip der teksten var planlagt å skulle åpne seg i lag på lag oppå hverandre.

Men de åpner seg BAK... :mad:

Jeg vil at hvert nye movie clip som åpnes legger seg over alt annet på skjermen...hvordan styrer jeg dette i flash???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har laget en rekke movie clip i movie clip i movie clip der teksten var planlagt å skulle åpne seg i lag på lag oppå hverandre.

Jeg vil at hvert nye movie clip som åpnes legger seg over alt annet på skjermen...hvordan styrer jeg dette i flash???

Om jeg forstår rett, så må du flytte på lagene.

Lenke til kommentar

Om jeg forstår rett, så må du flytte på lagene.

...evt skjule de tekstlagene du ikke vil vise.

Lenke til kommentar
jeg vil ikke skjule de som ligger bak, men ha de synlige, slik at de skinner igjennom, men ligger bak de nye movie clip. Jeg har forsøkt å endre på lagene, men det funker ikke..

ah, jeg tror jeg skjønner hva du mener, men jeg må se det på maskinen først. Er nå på en maskin uten flash. Skal se om jeg finner ut av det i løpet av kvelden.

Lenke til kommentar

Hmm, hvis du bruker movie clips har du sikkert glemt en stop() action eller noe, slik at den begynner på nytt hele tiden. Tips: ikke lag movie clips til dette, bruk layers i det vanlige flash-skjermbildet (on stage). Hvis du ikke skjønner skal jeg lage en til deg. si fra:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...