turock Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Hei, går i disse dager å venter på en pioneer forsterker A607R link Men ettersom pioneer har litt vanskligheter med å levere denne, har jeg begynt å se etter alternativer. Forsterkeren skal drive jamo x550 link Og bør ikke koste mer en 4000 kr. Noen som vet om det er verdt og vente eller som vet om andre gode alternativer ? takk for alle svar. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Etter spesifikasjonene er den Pioneer forsterkeren veldig svak.Hvis du liker bass og mye morro,er denne et mye bedre valg.Da har du i tillegg radio. Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Etter spesifikasjonene er den Pioneer forsterkeren veldig svak.Hvis du liker bass og mye morro,er denne et mye bedre valg.Da har du i tillegg radio. Støtter den! Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Jeg ville gått for denne NAD'en. Herlig myk og god lyd og driftsikker til tusen! http://www.hifiklubben.no/iz.asp?id=2|p|90|90|458|pdetail Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 (endret) Jeg ville gått for denne NAD'en. Herlig myk og god lyd og driftsikker til tusen! Nad med myk og god lyd? Den var ny. Naden er grei nok den,men å kalle den myk og god er nok ikke helt rett. Driftsikkerheten til Nad er nok heller ikke noe å skryte av i forhold til andre merker. Endret 6. august 2004 av Morten K Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Jeg ville gått for denne NAD'en. Herlig myk og god lyd og driftsikker til tusen! Nad med myk og god lyd? Den var ny. Naden er grei nok den,men å kalle den myk og god er nok ikke helt rett. Driftsikkerheten til Nad er nok heller ikke noe å skryte av i forhold til andre merker. Støtter den uttalelsen Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Jeg ville gått for denne NAD'en. Herlig myk og god lyd og driftsikker til tusen! Nad med myk og god lyd? Den var ny. Naden er grei nok den,men å kalle den myk og god er nok ikke helt rett. Driftsikkerheten til Nad er nok heller ikke noe å skryte av i forhold til andre merker. NAD har ikke dårlig lyd, det kan du ikke mene hvis du tar med pris og effekt i den vurderingen. Og dårlig kvalitet? Har enda ikke vært borti forsterkere som har tåler like mye (mis)bruk uten å mukke. Prøve å kortlsutte en Nad 310 med å koble + og - minus på høytt. utgangen. Og det eneste som skjedde var at det kom lyd fra forsterkeren. Den korstlutta ikke, sikringen røk ikke, og den var like god etterpå. Selv om ene høyttaleren hadde løsne fra veggfestet og ramla ned på forsterken. Jeg vil påstå at NAD er blandt de beste i sin prisklasse. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Jeg har ikke sagt at Nad er dårlig.Det jeg sier er at kvaliteten på Nad i forhold til andre merker er ikke bedre.Det var nok slik for mange år siden,men ikke nå lengre.Jeg mener også at å kalle Nadlyden for "myk og god" blir feil.Når man snakker om "myk og god" lyd er Marantz det første jeg tenker på. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 (endret) NAD er verken spesielt bra eller dårlig, men de leverer masse effekt til lite penger og det er vel derfor de slår såpass bra an blandt de yngre lytterene. Kvalitetsmessig er de også helt grei, jeg har hørt om forsterkere som har tatt kvelden uten forvarsel, mistet lyd i en kanal osv..., men det tror jeg ikke er mer typisk NAD enn andre low->mid end fabrikanter. Eneste minuset er kabinettene da, skikkelig tragiske saker å se på Hvis det er god og myk lyd man er ute etter kan man ta en titt på en Marantz som Morten K sier, eller en Vincent, da får man i tillegg til varm og god rørlyd noe av den beste byggekvaliteten som finnes til < 20 000,- NAD blir temmelig sterilt og flatt i forhold. Endret 8. august 2004 av MailMan13 Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 H/K 4 PREZ! Anbefaler den som ble nevnt lenger opp i tråden. Meget godt drivverk i det prissegmentet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå