Gå til innhold

Forskjellen mellom 2-3-3-6 og 2-2-2-5 timings?

jossy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg kjører på 2-3-2-6 på geil pc 3700ram.. på en intel cpu, er det bra?

Sånn passe?

Jeg kjører 2,5-2-3-6@240Mhz på OCZ EL.

Går det bedre med amd?

Jeg skal ha

Amd64 3Ghz

1GB minne xl minne :devil:

Msi k8n neo pe (ikke annbefal et annet, jeg skal ha det)

X800Pro :devil::devil:

Lenke til kommentar

jeg har Corsair XL brikkene og kjører de nå på 2-2-2-11 @225Mhz

Eg har et amd system ( xp-m ) som klokker bra og lure på om ka som er best til mitt system.

Alt 1: kjøre 240Mhz på 2,5-3-3-11

Alt 2: kjøre 225MHz på 2-2-2-11

Hvis eg kjøre på 240mhz så kan eg kjøra systemet på 240x10, men hvis eg kjøre på 225 må eg ta 225x10,5

Kommer ikkje over 2,4GHz med den kjøleløsningen eg har.

Mvh

Paul

Lenke til kommentar
Har dere som mener at timings kun gir en bitteliten ekstra ytelse lest denne artikkelen (legg også merke til at testen er kjørt på Intel og ikke AMD, som tjener enda mer på lave timings).

Ja testen viser jo nettopp at timings gir en (bitte)liten ytelsesøkning der WinRAR gjør det absolutt best med 7% ytelsesøkning...

Legg merke til at de med de slappeste timingsene kjørte på 25% høyere hastighet og da ble ytelsen omtrent lik :dribble:

Lenke til kommentar
Har dere som mener at timings kun gir en bitteliten ekstra ytelse lest denne artikkelen (legg også merke til at testen er kjørt på Intel og ikke AMD, som tjener enda mer på lave timings).

Ja testen viser jo nettopp at timings gir en (bitte)liten ytelsesøkning der WinRAR gjør det absolutt best med 7% ytelsesøkning...

Legg merke til at de med de slappeste timingsene kjørte på 25% høyere hastighet og da ble ytelsen omtrent lik :dribble:

:whistle:

Lenke til kommentar
Her er også et annet bevis hvor mye timings teller inn, her kjører Crusial Ballitix minnet (oransje søyle) på 2,5-2-2-5 (forskjellen på 2-2-2-5 og 2,5-2-2-5 er omtrent 0) på DDR500 hastighet (PC4000, 250MHz FSB).

Takk for alle dine utmerket svar :)

Du har overbevist meg :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...