Gå til innhold

Forskjellen mellom 2-3-3-6 og 2-2-2-5 timings?


jossy

Anbefalte innlegg

Er det stor forskjell mellom 2-3-3-6 og 2-2-2-5 timings på minnen?

Jeg veit ikke hva jeg skal ha, er det bortkasta penger på 2-2-2-5? Eller merker du stor forskjell? Det står mellom noen cosair minner, xms og xl...

Endret av jossy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er stooor forskjell mellom 2-2-2-5 og 2-3-3-6, hadde jeg hatt pengene vil jeg klart gått for XL (XMS3200 uten noe annet yter omtrent likt med TwinMos PC3200 :p ), ser i profilen at du liker Athlon64 (bildet) og regner derfor med at du har akkurat en slik, dvs at du tjener enda mer (vs. Intel) med å ha lave timings :yes:

Lenke til kommentar
Det er stooor forskjell mellom 2-2-2-5 og 2-3-3-6, hadde jeg hatt pengene vil jeg klart gått for XL (XMS3200 uten noe annet yter omtrent likt med TwinMos PC3200 :p ), ser i profilen at du liker Athlon64 (bildet) og regner derfor med at du har akkurat en slik, dvs at du tjener enda mer (vs. Intel) med å ha lave timings :yes:

Takk for svar. Du ser det at jeg skal enten kjøpe 200GB og xl minne, eller 200Gb + er 36.7 GB hhd 10 000rpm og xms minnen. Men hdd-er kan jo kjøpes inn. Du kan ikke oppgradere timings...takk for svar. Nå blir det snart pc :cool:

Lenke til kommentar
Det er stooor forskjell mellom 2-2-2-5 og 2-3-3-6, hadde jeg hatt pengene vil jeg klart gått for XL (XMS3200 uten noe annet yter omtrent likt med TwinMos PC3200 :p ), ser i profilen at du liker Athlon64 (bildet) og regner derfor med at du har akkurat en slik, dvs at du tjener enda mer (vs. Intel) med å ha lave timings :yes:

Hvor stor forskjell er det i praksis da? I spill og programmer? Snakker vi om rundt 5-10% forskjell?

Lenke til kommentar
Det er stooor  forskjell mellom 2-2-2-5 og 2-3-3-6, hadde jeg hatt pengene vil jeg klart gått for XL (XMS3200 uten noe annet yter omtrent likt med TwinMos PC3200 :p ), ser i profilen at du liker Athlon64 (bildet) og regner derfor med at du har akkurat en slik, dvs at du tjener enda mer (vs. Intel) med å ha lave timings :yes:

Hvor stor forskjell er det i praksis da? I spill og programmer? Snakker vi om rundt 5-10% forskjell?

Forskjellen er ikke så ille stor. er Bare for petimetere som må ha noen ekstra mbit å gå på i båndbredde i sekundet. Den gjennomsnittlige forbuker vil ikke legge merke til det, what so ever. utgjør nok fra 0-5% tenker jeg...

Lenke til kommentar

Det er i praksis ikke særlig stor forskjell mellom 2-2-2-5 og 2-3-3-6. Men, forskjellen mellom 2-3-3-6 som det relativt dyre XMS3200C2-minnet har og 2,5-3-3-x som mye billigminne har er svært liten. Så var jeg deg ville jeg enten gått for XL, eller noe billig "dritt" (feks. vanlig TwinMOS eller Corsair Value).

Lenke til kommentar
Det er i praksis ikke særlig stor forskjell mellom 2-2-2-5 og 2-3-3-6. Men, forskjellen mellom 2-3-3-6 som det relativt dyre XMS3200C2-minnet har og 2,5-3-3-x som mye billigminne har er svært liten. Så var jeg deg ville jeg enten gått for XL, eller noe billig "dritt" (feks. vanlig TwinMOS eller Corsair Value).

XMS3200C2 minnet er ikke spesifisert til timingsene 2-3-3-6 på et Amd system, men 2.5-3-3-6.

Lenke til kommentar
Det er i praksis ikke særlig stor forskjell mellom 2-2-2-5 og 2-3-3-6. Men, forskjellen mellom 2-3-3-6 som det relativt dyre XMS3200C2-minnet har og 2,5-3-3-x som mye billigminne har er svært liten. Så var jeg deg ville jeg enten gått for XL, eller noe billig "dritt" (feks. vanlig TwinMOS eller Corsair Value).

 

Sier du det nei ... :roll: ...leif?

Lenke til kommentar

Det som er litt morsomt, er at Corsair TWINX(-PRO) 3200XL 1024 MB (2-2-2-5) koster mindre enn Corsair TWINX(-PRO) 3200LL 1024 MB (2-3-2-6) på f.eks. Komplett.no. Slik det ser ut nå, kommer jeg til å gå for Corsair TWINX-PRO 3200XL 1024 MB. Med dette minnet er det nå blitt enten eller når det gjelder minne. Enten går man for TWINX 3200XL (eller XMS3200XL, hvis man kjører singel-channel) , eller så kjøper man standard value-minne. Alt i mellom er det ikke lenger så stor vits i å kjøpe.

Lenke til kommentar

Egentlig litt morsomt at det er skrevet side opp og side ned om timings på minne - og at folk legger ut tusenvis av kroner på det hvasseste minnet - når man lett kunne fått samme ytelsesøkning ved å gå et hakk opp på CPU (fra P2.8 til P3.0) eller disable en unødvendig prosess i Windows f.eks.

 

"fint skal det være, selv om halve ræven synes" som bergenserne sier!

 

timtowtdi

Lenke til kommentar
Jaja. Litt av hvert her. Det er ihvertfall greit med en god minne. Jeg ble jo litt usikker her da, etter det ene og det andre med annbefalinger. Men jeg går for xl minnen. Jeg trenger kvalitet, pengene har jeg. Jeg merker ihvertfall forskjell fra Cosiar 1GB value s cl2.5 og 1GB xl minne :)

Her er jo link da : [url="http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300699&cks=PRL"]http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300699&cks=PRL[/url]
Jeg vil kjøpe fra komplett...
Lenke til kommentar
Har dere som mener at timings kun gir en bitteliten ekstra ytelse lest denne artikkelen (legg også merke til at testen er kjørt på Intel og ikke AMD, som tjener enda mer på lave timings).

Ja testen viser jo nettopp at timings gir en (bitte)liten ytelsesøkning der WinRAR gjør det absolutt best med 7% ytelsesøkning...

 

Jeg er ikke "mot" gode timings, men jeg mener at pengene med fordel heller kan brukes på andre deler av maskinen (CPU/grafikkort) - om man som de fleste av oss har et begrenset budsjett og vil øke ytelsen med mer enn noen få prosent!

 

timtowtdi

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...