Vallhall Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Hei dere Kjøpte Sony DSC W1 i forgårs, og er ikke veldig imponert. Jeg har tidligere hatt Sony DCR PC330(DV kamera) til prøve, og må si at når det gjelder still bilde kvalitet så kan jeg ikke si at DSC W1 er noe særlig bedre, dette gjelder spesielt når jeg zoomer, uten å bruke maks zoom blir bildene uskarpe, med 330 var ikke dette noe problem i det hele tatt, fikk skarpe bilder med maks zoom. Jeg lurer på om det er noen innstillinger som jeg kan ha oversett? Lenke til kommentar
coban Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 pfft, nå er ikke jeg av den oppfatning at dsc-w1 tar særlig gode bilder uansett- men at de er mye skarpere enn pc330 er det ingen tvil om. bildene til pc330 blir jo direkte 'myke' i kantene, ser ut som de er blitt softet opp i photoshop spør du meg:( Lenke til kommentar
Jallamannen Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 har du tatt av makro funksjon? (blomst i displayet???) Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 5. august 2004 Forfatter Del Skrevet 5. august 2004 Jepp, har tatt den av, nå går kameraet tilbake til forhandler. Må bare si at jeg er veldig skuffet over dette kameraet, jeg forventet at når du bruker den lille zoomen som kameraet har, så vil bildene bli skarpe. På mitt speilreflex(35mm) blir bildene skarpe selv med maks zoom med en 300mm i godt lys(håndholdt), DSC W1 klarer ikke dette selv med solys. Tenkte også at digital kameraer som dette gjør det samme som 35mm, nemlig og kompensere for uskarphet med å øke lukkerhastigheten. Vet selvfølgelig at man ikke skal sammenligne DSC W1 med speilreflex, men har virkelig trodd at det skulle være mulig å bruke den usle zoomen uten at bildet blir uskarpt Lenke til kommentar
raysv Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Det er også fult mulig Har sony p120 selv, menne innmaten er jo det samme, har fortsatt til gode å få et bilde ute av focus eller uskarpt. (med og uten zoom) Brukerfeil/Feil på kamraet? Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 5. august 2004 Forfatter Del Skrevet 5. august 2004 Tror ikke det er brukerfeil, men det kan godt være, kameraet er ihverfall byttet inn, og jeg fikk pengene tilbake Lenke til kommentar
Sandworm Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 (endret) Jeg lurer på om det er noen innstillinger som jeg kan ha oversett? Heisan! Jeg kjøpte samme kamera, men har ikke helt samme erfaringa.... Sleit litt med de første ti-femten bildene (tatt med maks oppløsning, maks kvalitet, single-point fokus og enkelt bilde modus), det føltes som kameraet tok ett lite sekund på å reagere og resultatet så ut som det var tatt med ustødig hånd og lang eksponering. Etter å ha stilt inn kameraet litt (standard kvalitet, maks oppløsning multi-point fokus og burst mode) ble det straks noe helt annet. Tror ikke jeg har tatt ett uskarpt bilde etter det. Noen forskjell på kvalitet avhengig av zoom har jeg ikke sett. Endret 19. august 2004 av Sandworm Lenke til kommentar
sarom Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Har akkurat samme erfaring som deg, Sandworm. Slik du stiller inn blir bildene veldig bra. Jeg tror mange ikke oppnår bra resultat fordi de ikke leser bruksanvisningen godt nok. Alle testbilder jeg har sett i tester på nettet er jo også veldig bra. Men når vi bruker "burst mode" må den slås av når blitz skal brukes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå