Gå til innhold

HiST-student vurderer å kjøpe bærbar PC


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skal begynne på HiST om et par uker, og vurderer å kjøpe meg en bærbar pc. Har en stasjonær, men er alltids kjekt med en bærbar. Som student er jo pris et viktig poeng ved valg, men vet noen om det finnes noen rabatter for studenter i Trondheim? Har ikke funnet noe så langt, bortsett fra for NTNU-studenter. :no:

 

Er det noen som har anbefalinger på pc til meg? Ser ikke bort i fra at det kan bli noe spilling på den, i tillegg til jobbing, og det er greit hvis den ikke er så fryktelig stor/tung. Den bør helst være litt kjapp, pga liten tålmodighet hos den potensielle eier... ;)

Ønsker best mulig maskin, til en ok pris. Gjerne under 10.000, hvis det er mulig å få noe bra for det.

 

Hva bør være mine minimumskrav til en bærbar, synes dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom planen er å ta den med i forelesninger osv + litt annet småfikl ville jeg satsa på å spare noen kronasjer til og gått opp til en 13-14 000 kroner.

Du får da bedre skjerm med høyere oppløsning, større harddisk og oftest mere minne.

 

Du vil ikke ha en celeron prosessor og det vil heller ikke de som er nabo til deg i forelesningen at du har heller.

 

Sats på centrino plattformen så får du som oftest bra batteritid og innebygget trådløst nettverkskort som kan være greit når du skal sitte i kantina og gjøre litt kantineteknikk dvs. gjøre skolearbeid i kantina bare avbrutt av alle som kommer å sier hei...

 

Dersom du ikke har mere en 10 000 så er muligens en brukt en til en fornuftig pris å annbefale.

 

Ta å sjekk ut tundra maskinene til psdata, whitebox sine alternativer. Har ikke sjekka hva xepto holder på med for tiden, men de har muligens noe brukandes de og.

 

Alternativt kan du gå for en liten ibook fra apple som er en perfekt reisefølge til og fra ene forelesningssalen til den andre. Ulempen er at du kanskje skal bruke programvare som er kun på pc, men overraskende om du ikke finner løsninger på mac plattformen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...