Jimmy Pop Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Så at Mod. SirHartge stengte tråden om hvordan man kunne installere XP fra DOS. Eldre BIOS'er støtter jo ikke booting fra CD_Rom Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Haha. Neida. Det er fullt lovlig å installere Windows fra DOS. Pleier selv å gjøre det. Formattere harddisken og installere "fresh" Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Bare boot med en W98 bootdiskett, velg CD-ROM støtte og gå inn i i386 mappa på XP-CD'en og skriv winnt og trykke enter. Tjobing! så kan du innstallere fra "DOS" Lenke til kommentar
Lenny Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Et tips til deg som ikke greier å boote opp med cd'en din. Dette er siden for deg. http://www.bootdisk.com Har oppstarts programer til de fleste. På diskett da vel å merke. :grin: Lenke til kommentar
JonV Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 set er jo noen oficiele setup filer fra Microsoft å laste ned. bootdisket for XP home og Pro Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Husk å kjøre Smartdrive før du kjører Winnt fra /i386 mappen, ellers vil det ta uendelig lang tid å kopiere filene. Husker ikke kommandoen i hodet, men søk på http://www.google.com etter smartdrive. Telcontar Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Quote: On 2002-04-28 12:47, Telcontar skrev:Husk å kjøre Smartdrive før du kjører Winnt fra /i386 mappen, ellers vil det ta uendelig lang tid å kopiere filene. Det er bare humbugg. Det er ikke behov for smartdrive når du installerer winxp. enten er smartdrive inkludert i winxp, ellers er det rett å slett ikke behov for det. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Quote: On 2002-04-28 14:00, GeeZuZz skrev:Det er bare humbugg.Det er ikke behov for smartdrive når du installerer winxp. enten er smartdrive inkludert i winxp, ellers er det rett å slett ikke behov for det. Skjønner du ikke har innstallert 2000/XP manuelt ifra Dos. Hvis man booter med cd-romen, så blir Smartdrive startet automatisk. Starter man innstallasjonen manuelt må man starte Smartdrive først. Ellers blir ikke lese/skrive-cache aktivert, og det tar lang tid. Lenke til kommentar
_diablito_ Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Quote: On 2002-04-28 12:47, Telcontar skrev:Husk å kjøre Smartdrive før du kjører Winnt fra /i386 mappen, ellers vil det ta uendelig lang tid å kopiere filene.Husker ikke kommandoen i hodet, men søk på http://www.google.com etter smartdrive.Telcontar kommandoen for å starte smartdrive på dospromten er helt enkelt og greit: smartdrv en kan hive på endel parametre, men den fungerer stort sett greit nok med standardinnstillinger... Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 og tro meg ( og borre), de tar faktisk sinnstkt lang tid. DOS bruker lang tid på å kopietre hver fil, og med tanke på at win2k og xp inneholder flere installasjonsfiler enn jeg kan huske i hodet, så tar det en god stund ja. Det tok meg 6 timer å kopiere in2k cd-en uten smartdrive i dos... Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Quote: On 2002-04-28 14:11, blanc skrev:og tro meg ( og borre), de tar faktisk sinnstkt lang tid. DOS bruker lang tid på å kopietre hver fil, og med tanke på at win2k og xp inneholder flere installasjonsfiler enn jeg kan huske i hodet, så tar det en god stund ja. Det tok meg 6 timer å kopiere in2k cd-en uten smartdrive i dos... Ikke mere, den gamle pc'n min brukte nesten 8 timer (det var kun kopiering!) "Be smart, use smartdrv " hehe Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Eller rett og slett gjøre det enkelt: http://support.microsoft.com/default.aspx?...b;EN-US;q310994 Lenke til kommentar
RONNII Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 HVIS DU TAR MED DEG DATAEN TIL KNUT HENRIK PÅ KOBOTN INSTALLERER HAN WINDOWS XP FOR DEG!!! DET GJORDE JEG!!!! Lenke til kommentar
Corn Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 Prat litt sense inn i CAPS-gutten over meg vær så snill Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 Det moderator stengte topicen for er at soppen nevnte hvilken pirat-versjon av Win XP han hadde lasta ned fra nettet. Og sånt er ikke lov å diskutere her. Uansett hvor triviellt spørsmålet er. Ikke for at det er ulovlig å installe fra DOS. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 Fantastisk nok, så er det ingen i Norge som heter "Gurdalen" :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå