Gå til innhold

Pcbutikken. com informerer


Anbefalte innlegg

Tydeligvis så tror ikke jeg at spook har jobbet med slikt før, men når en kjøper hardware komponenter så er det en forusetning at kunden kan en del om data..

Hva du tror om meg er vel totalt likegyldig for de fleste, det er ikke meg vi diskuterer her men den service, eller snarere mangel på sådan, som tilbys fra pcbutikken.com. Enkelte har tydeligvis et sterkt behov for å legge ut om egne kunnskaper. Det er også fristende å trekke den slutningen at enkelte føler eksklusive siden de kan så mye om data at de ikke trenger support og/eller finner det de trenger "på nettet", slik at de ikke trenger support fra leverandøren sin.

 

Etter min mening har ikke disse forstått veldig mye.

 

Poenget er vel at en webshop (eller en hvilken som helst annen virksomhet) som ikke kan kontaktes pr telefon blir ansett som useriøse av veldig mange, meg selv inkludert. En stor andel av disse ønsker ikke å handle fra useriøse virksomheter og da er resultatet gitt. Dette har ingen sammenheng med mitt eget kunnskapsnivå, eller som rscue tror, mangel på sådan. Jeg kan imidlertid forsikre rscue om at han tar grundig feil, men det er egentlig helt irrelevant.

 

Kompetanse er en helt annen sak. Selvsagt kan man søke hjelp og støtte andre steder enn fra leverandøren sin og veldig mange klarer seg også helt utmerket selv. Men det er nå engang slik at mange anser leverandøren sin som det beste sted å søke hjelp og støtte. Og da er det faktisk ikke alltid at e-post er best egnet eller egnet i det hele tatt.

 

Dersom pcutstyr.com hadde lagt frem dette litt annerledes, ved f.eks. å gi løfter om lavere priser siden de vel sparer kostnader ved ikke å besvare kundehenveldelser pr telefon, ja da kunne vel dette oppfattes som veldig positivt av den kundegruppen som er mest opptatt av pris.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig ville jeg ALDRI ha kjøpt noe fra en butikk som ikke kunne nås på telefon, uansett evt behov for telefonsupport. Det har med høflighet og kundevennlighet å gjøre. Merker jeg at et firma sender signaler som tyder på at de tenker kortsiktig profitt til fordel for godt kundeforhold blir det straks mindre interessant å handle der. I så måte er dette et stort faresignal.

 

Forøvrig synes jeg det er et bra tiltak at dere har informert om dette på forumet her, da dette vitner om en viss gjenværende evne til initiativ og respekt for kundemassen. Når det er sagt, så vil jeg påpeke at jeg for tiden ikke bruker noen norske webshopper, pga at jeg bor utenlands, så for meg er det hele egentlig ett fett.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Jeg sliter ganske mye med at pcbutikken bare forsvant sånn uten videre!

 

Jeg har en samsung harddisk som seriøst trenger å bli fikset, men selvfølgelig så krever det svensk baserte firmaet marinex å få fakturabekreftelse på kjøpet, noe jeg ikke har tatt vare på siden det var ett postoppkrav. Noen som har noe peil, jeg vet jeg har to års garanti på disken, så her er det noen i bindeleddet som rett og slett er sløve.... (tenk at Norge ikke har ett servicesenter for hdd! skammelig....

 

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Det ligger alltid ved en faktura/ordrebekreftelse/pakkseddel i pakker - også i oppkrav. Denne burde holde som dokumentasjon.

Det greit det men jeg har ikke tat vare på pakkseddelen eller fakturaen, derfor må jeg ha tak på pcbutikken.com for å få en fakturakopi...

 

er du med?!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...