Gå til innhold

Pcbutikken. com informerer


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Vi velger å skrive en post her da vi vet det er mange av våre kunder som bruker dette forumet.

 

Etter sommerens omstruktureringer har vi i Pcbutikken.com funnet ut at vi vil gå over til et mailbasert kontaktsystem, dvs vi vil ikke lenger være disponible på telefon. Vi mener at dette vil heve vårt servicenivå til dere kunder, fordi vi vil få bedre tid til å behandle hver enkelt henvendelse.

Vi er klar over at vi kanskje vil miste noen kunder pga dette, bla de som ikke har internett og kanskje de som ikke har så stor viten om data, men i det lengste så mener vi at dette vil betale seg.

 

Dette systemet vil ligne litt på det Microplex bruker.

 

Vi håper på deres forståelse for dette.

 

Vi ønsker alle en fortsatt fin sommer!

 

Med vennlig hilsen

 

Oss i Pcbutikken.com

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Man må jo kunne nå dere på telefon? De fleste liker vell å snakke med personer hvis ting går galt.

Heisann!

 

Joda, det er klart i ekstreme tilfelder så vil vi ta kontakt med kunde pr. telefon.

Men (bank i bordet) vi har heldigvis ikke hatt noen slike tilfelder i de 2 årene vi har holdt på.

 

Mvh

Pcbutikken.com

Lenke til kommentar

Nå er det bare spennende å se hvor lang tid det tar før denne butikken går ad dundas.. Det er vel tross alt vanskelig å hevde seg som små med dårlig service...

 

Jeg fatter og begriper ikke hva de som innfører en slik ordning tenker med!!!

Det er vel en grunn til at Microplex innførte telefonbetjening to timer pr dag...!!

Dette er så lite kundefokusert av det er til å bli dårlig av...

Men når det informeres om det her på forumet, vet vi i allefall at det ikke er lurt å handle der, da det er begrenset levetid igjen..

 

Hovedkort.no har den samme løsningen, men har på tross av dette overlevd.. noe som er langt utenfor min fatteevne.. Men det koster vil ikke så mye å holde et enmannsforetak e.l vedlike..

 

Det som er virkelig grimt i dette tilfellet er at det hevdes at dette gjøres for å heve kundeservicen...

 

SNAKKER OM SVADA!!!

 

Farvel pcbutikken....

Lenke til kommentar

Og, hva er grunnlaget for å tro at man kan overleve bare ved å basere seg på de som faktisk ikke trenger hjelp og som er kunnskapsrike innen data???

 

Er ikke dette en (kjempe)smule naivt??

 

Hvis dere virkelig vil ha tilbakemeldinger er det greit å svare......

Lenke til kommentar
Siden rep. fra pcbutikken svarer her, la meg spørre: Hvordan går det an å hevde at dette er god kundeservice??

Hei igjen!

 

Gikk vel egentlig bare å ventet på at det ville komme en slik post.

Vi mener at vi vil få bedre tid til å behandle hver enkel henvendelse mye bedre, dette med en baktanke på at vi brukte mye tid på "tulletelefoner" som kom, deriblandt telefonselgere, folk som ringte feil osv ( ikke for å tråkke noen på tærne )

Men som du sier, Microplex har innført telefontid, og dette har vi også snakket om, så muligheten for at vi vil gjøre det samme er til stede, men vi vil føst se hvordan dette går.

 

Det er defor vi lufter det her, dette er et forum som man kan diskutere ting i og det er jo tross alt dere vi lever av.

 

Så vi ønsker at dere kommer med tilbakemeldinger om hva dere syns.

Lenke til kommentar

uten nærkontakt med kundene over feks telefon taper man

 

må vel bare si farvel til pcbutikken hvis det er slik dem skal fortsette virksomheten

 

mailbasert er fryktelig tungvindt og gir ofte dårlig kommunikasjon

skal jeg ha hjelp så skal det helst ha vært dagen før

 

 

lykke til

Lenke til kommentar
Og, hva er grunnlaget for å tro at man kan overleve bare ved å basere seg på de som faktisk ikke trenger hjelp og som er kunnskapsrike innen data???

 

Er ikke dette en (kjempe)smule naivt??

 

Hvis dere virkelig vil ha tilbakemeldinger er det greit å svare......

Du kan jo kanskje kalle det naivt, men i løpet av de 2 årene vi har drevet, så har vi faktisk ikke hatt så mye å gjøre med kunder som ikke kan noe.

 

Dette er faktisk en ganske gjennomtenkt utførelse, og javel da har vi valgt å kansje legge litt mindre vekt på de som "ikke kan noe". Desuten så er det så mange i dag som får hjelp av venner, familie osv når de skal handle seg data, så det er som regel de som tar kontakt med oss.

 

Mvh

Pcbutikken.com

Lenke til kommentar
uten nærkontakt med kundene over feks telefon taper man

 

må vel bare si farvel til pcbutikken hvis det er slik dem skal fortsette virksomheten

 

mailbasert er fryktelig tungvindt og gir ofte dårlig kommunikasjon

skal jeg ha hjelp så skal det helst ha vært dagen før

 

 

lykke til

Som jeg nevner tidligere så vil dette være en "testfase", hvis vi merker at kundemassen synker drastisk, så vil vi selvfølgelig åpne telefoner igjen.

 

Men jeg mener da at vi burde ha lov til å prøve ut forskjellige ting, så får vi se hvordan det går.

 

Vi vet at det fungerer fint hos noen andre.

 

Mvh

Pcbutikken.com

Lenke til kommentar

En liten ting på sidelinja..

Når man begir seg inn på slike diskusjoner som enkelte her på forumet legger opp til, så må man tenke på at enkelte brukere KUN er ute etter å kaste dritt og lage mest mulig oppstyr.

Og at enkelte brukere nettop har blitt så gamle at de har lært å bruke en pc..

Jeg VET at jeg provoserer enkelte nå, men tenk dere om og ta en runde "folkeskikk opplæring" hos foreldrene deres hvis dere ble støtt. ;)

 

Og så vil jeg ønske pcbutikken lykke til.

Jeg tror dette går bra :)

Det er som regel ikke de som ringer å maser om alt mulig rart, man tjener penger på...

Lenke til kommentar
En liten ting på sidelinja..

Når man begir seg inn på slike diskusjoner som enkelte her på forumet legger opp til, så må man tenke på at enkelte brukere KUN er ute etter å kaste dritt og lage mest mulig oppstyr.

Og at enkelte brukere nettop har blitt så gamle at de har lært å bruke en pc..

Jeg VET at jeg provoserer enkelte nå, men tenk dere om og ta en runde "folkeskikk opplæring" hos foreldrene deres hvis dere ble støtt. ;)

 

Og så vil jeg ønske pcbutikken lykke til.

Jeg tror dette går bra :)

Det er som regel ikke de som ringer å maser om alt mulig rart, man tjener penger på...

Bare å ta av seg hatten å si takk for et slikt innlegg.... :)

 

Vi var selvfølgelig klar over at det ville komme kritikk poster, men det er et fritt forum og folk skal få lov å si hva de vil, selvfølgelig innenfor rimelighetens grenser vel og merke.

 

Vi håper også at dette går bra, vi har ihvertfall ikke tenkt å gi oss med det første.

 

Mvh

Pcbutikken.com

Lenke til kommentar
så med andre ord: om det feiler maskinen noe, som fører til at man ikke kan komme seg på internett, så blir det nermest umulig å få tak i dere, uansett hva det måtte gjelde? eller missforstår jeg nå?

Hehe... Man kan jo på en måte si det sånn, men man kan jo også stille spørsmålet på en annen måte, hva hvis hdd din ryker, da får du jo heller ikke skrudd på pc-en din..... Hvis du skjønner hva jeg mener.

Det er jo selvfølgelig lettere å ta en tlf da og ringe oss, men de fleste som har problemer med pc-en bruker gjerne en kompis sin maskin eller famile og tar kontakt på den måten. Og i de ekstreme tilfeldene så ringer vi kunde, hvis det skulle bli problemer over e-post.

 

Men vi håper at dette vil fungere.

 

Mvh

Pcbutikken.com

Lenke til kommentar

Jeg synes dette er helt ok jeg. Så lenge butikken svarer på mail er det lite nødvendig med telefonsupport. Butikker som derimot bruker laaaang tid på å svare via mail, eller aldri svarer i det hele tatt (netconnection..) trengs telefon.

 

I løpet av den tiden jeg har handlet på nettet (ca. 5 år?) har jeg kun èn gang behøvd å ringe til butikken jeg har handlet fra, og dette var kun for å høre om bestillingen var klar for henting siden jeg ikke klarte å vente..

 

Min mening om fjerning av telefonsupport: Helt greit.

Lenke til kommentar

Kan jo også nevne en annen grunn til hvorfor vi har valgt å gjøre det på denne måten.

 

Vi har også mye support på pc-er som kommer inn til oss, dvs kunder som kommer innom, kunder som sender oss pc-er til reperasjon, da vil vi kunne reparere disse mye fortere uten å bli avbrutt av diverse telefoner.

 

Til info!

 

Mvh

Pcbutikken.com

Lenke til kommentar
Jeg synes dette er helt ok jeg. Så lenge butikken svarer på mail er det lite nødvendig med telefonsupport. Butikker som derimot bruker laaaang tid på å svare via mail, eller aldri svarer i det hele tatt (netconnection..) trengs telefon.

 

I løpet av den tiden jeg har handlet på nettet (ca. 5 år?) har jeg kun èn gang behøvd å ringe til butikken jeg har handlet fra, og dette var kun for å høre om bestillingen var klar for henting siden jeg ikke klarte å vente..

 

Min mening om fjerning av telefonsupport: Helt greit.

Takk!

 

Husker selv min tid som "vanlig" forbruker, ingenting var mere irriterende enn å ikke få svar fra en butikk man hadde bestillt varer hos eller hvor man lurte på noe.

 

Derfor mener vi at vil kunne jobbe mye mere effektivt på denne måten.

Men selvfølgelig, går det ikke, så vil begrenset telefontid være en mulighet.

 

Mvh

Pcbutikken.com

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...