Gå til innhold

når faller minneprisene igjen?

capy

Anbefalte innlegg

Minneprisene har vel ikke vært høyere enn nå. Når kommer prisene til å falle igjen? Jeg hadde noen Geil Golden Dragon minnebrikker som sluttet å virke, så jeg sendte de inn til Psdata. De kan ikke erstatte brikkene siden de har problemer med å få nye inn, kan det virke som, så jeg ba om å få pengene igjen. Tingen er bare den at jeg betalte ca. 1800,- mens i dag koster brikkene 2700,-. Regner med at jeg bare får 1800,- igjen, og at Psdata selger erstatningsbrikkene mine for 2700,-.

1. Har jeg rett på mer enn 1800,-? Må jo ha noen skikkelige brikker, og mellomlegget blir en del om jeg bare får det jeg ga for de for lenge siden.

2. Når kommer minneprisene til å falle? Jeg vil nødig betale mer enn jeg må.

Brikkene var forresten noen Golden Dragon 1Gb 3200 DDR.

Endret av capy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror nok du må vente en stund før minne blir bilig. Kanskje blir det biligere når ddr2 tar av og det blir overproduksjon av ddr brikker.

På midten av neste år mener du :dontgetit:

Tror nok ikke at DDR2 kommer til å "ta av" i den grad at det blir overproduksjon av DDR1 i den nærmeste framtiden ;)

Lenke til kommentar
1. Har jeg rett på mer enn 1800,-? Må jo ha noen skikkelige brikker, og mellomlegget blir en del om jeg bare får det jeg ga for de for lenge siden.

Du har krav på enten nye brikker med tilsvarende eller bedre spesifikasjoner eller å få tilbake pengene. Hva som skjer, er det ikke du som bestemmer, men butikken. Om brikkene har steget i verdi, er egentlig mere ditt problem, enn butikken. Desverre ...

2. Når kommer minneprisene til å falle? Jeg vil nødig betale mer enn jeg må.

Det er generell mangel på DRAM-brikker i verden idag... samtidig med at prisen på minne generelt stiger fra ca. mai og utover. Jeg regner ikke med at minneprisene går spesielt mye ned, med mindre det skjer noe alvorlig med kronekursen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...