Gå til innhold

Overklokking av amd athlon xp2600+ Barton


Anbefalte innlegg

Trenger seriøst hjelp når det gjelder overklokke.

 

Har en :

 

Epox ep-8rda3g

AMD Athlon xp 2600+ Barton

1 stk 256M PC2700 + 1 stk 512 PC2700

Radeon 9200

 

Problemet er jo som jeg har lest at kanskje amd har låst for mp, så når jeg prøver å overklokke går det bare med 180*11,5 og det er det,, klarer ikke å overstige 180 heller, eller 11,5* . Har lest at du kan "lodde" Siste på L1 eller åpne.. Sjønner ikke en dr*** så jeg må få alt med teskje. Åssen man får overklokket dette!!!!! :no:

Trenger hjelp fort!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du har rett og slett klokket minnet ditt til det ikke klarer mer.... pc2700 er 333 mhz og du sier du kjører på 180 fsb? 180x2 = 360 mhz....

 

skal du klokke mer må du nok først og fremst ty til nytt minne....kanskje hk også, men det vet jeg ikke noe om... hvor mange mhz bus støtter hk ditt?

Lenke til kommentar

det du bør kjøpe er 3200 minne... er ganske rimelig prismessig/ytelse nå...

hk ditt vil vel holde tror jeg .....

 

du vil stå fast på 11.5 på multipluyer siden alle barton cpuer er låst der... men du vil jo kanskje kunne klokke over 200 mhz men ny ram, men jeg er ikke sikker siden du har en 2600+, (de fleste 2500+ klarer 3200+)

 

den bør nok klare 11.5x200 = 2200 mhz = xp3200+

jeg aner ikke rett og slett, du bør lese rundt på andre forumer og tester og se...

 

forresten så øker også cpu mhz når du setter opp FSB....

Lenke til kommentar

Okey, nytt ram :p Men jeg ønsker på det sterkeste og åpne cpu så jeg får ganget den opp. Annen ting er oxo at hk har overheatprotction som slår inn når jeg setter opp for høyt fsb, men som dere sier så er vel det rammet som ikke tåler det.

 

Så jeg trenger veiledning når det gjelder og åpne cpu'en!!!!!

Lenke til kommentar
Hmmm,, Men den amd athlon xp 2600+ har jeg akkurat kjøpt så da må jeg nok holde meg til den og få låst den opp.. :roll:

Det tror jeg du kan glemme!

Har ikke hørt om noen som har klart å låse opp en "Super-locked" Barton... :no:

Skal være en guide(et eller annet sted) på hvordan du, med relativt stor risiko, kanskje/muligens kan klare å gjøre den om til mobil, men da virker den vistnok ikke på nForce-hovedkort(det du har)... :ermm:

Lenke til kommentar

:dontgetit: Da har jeg et seriøst problem da hvis jeg skal åpne den.. Siden hk ikke takler xp- m 2600+ hvis jeg klarer og gjøre den om til mobil.. Har lest at man kan kobble sammen nr 3 fra venstre på L5 broren, men tør ikke gjøre det før jeg har fått snakket med noen som har klart det.

 

Eventuelt hva skjer hvis jeg klarer det, vill ikke hk godta CPU??? :ohmy:

Lenke til kommentar
:dontgetit:  Da har jeg et seriøst problem da hvis jeg skal åpne den.. Siden hk ikke takler xp- m 2600+ hvis jeg klarer og gjøre den om til mobil.. Har lest at man kan kobble sammen nr 3 fra venstre på L5 broren, men tør ikke gjøre det før jeg har fått snakket med noen som har klart det.

 

Eventuelt hva skjer hvis jeg klarer det, vill ikke hk godta CPU???  :ohmy:

Som sagt, jeg har ikke hørt om noen som har fått det til enda..... :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...