Gå til innhold

Surround forstyrrelse/Anbefalt chipset cooler

BadLoser

Anbefalte innlegg

Jeg trenger en vifte til å kjøle ned southbridge på mitt Abit Nf7-s v2.0. Jeg har nemlig fått den "kjente" feilen med lyd korrupsjon når jeg bruker soundstorm med 5.1 surround (optisk). :hrm:

Det skjer ikke om jeg bruker 2 speaker oppsett, og det skjer kun i spill (med surround aktivert) etter noen minutter. Jo varmere i rommet, jo kortere tid tar det. Etter hva jeg har lest på et forum er løsningen å kjøle ned southbridge.

Så om noen vet om en bra og rimelig vifte som passer til nf7-s southbridge, så hadde en anbefaling vært nice. Enda bedre om noen selv har hatt/fikset dette problemet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Står at den er for northbridge, passer den også til southbridge tror du?

Min northbridge har allerede en stock cooler, mens southbridge "nforce2 MCP-T" har ingen. Har ikke fått sjekket om det er noen monteringshull der (er litt slitsomt atm, orker ikke forklare :whistle: )

Endret av BadLoser
Lenke til kommentar
Står at den er for northbridge, passer den også til southbridge tror du?

Min northbridge har allerede en stock cooler, mens southbridge "nforce2 MCP-T" har ingen. Har ikke fått sjekket om det er noen monteringshull der (er litt slitsomt atm, orker ikke forklare :whistle: )

Det er ikke monteringhull rundt SB og det er heller ikke noen kjølere (som selges i webshop, tror jeg) som er laget for SB, det var derfor jeg foreslo den ribben i tillegg til termisk lim. Har sjekket også med mitt eget kort (NF7-M, men er nøyaktig lik layout) og det er plass til den (hvis du skulle komme til å lure).

Kan sikkert funke med noen slike og den limen (termisk) også vil jeg tro, og hvis den bare trenger litt kjøing er kanskje noen slike et alternativ.

Kan jo først og fremst kjenne på brikke (SB) og skjekke hvor varm den egentlig er (det går helt fint, jeg har tatt på min mange, mange ganger, bare ikke ta på uisolerte dingser inni der.

Kanskje det bare holder med en vifte i døren som blåser kald luft rett på SB :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...