Gå til innhold

AMD XP 2600+

garfunk

Anbefalte innlegg

Hei hei!

Lurer på bare et enkelt spørsmål og det er om en AMD XP 2600+ holder til det meste. Skal oppgradere PC'en min og har et litt stramt budsjett. Tenker mest på til spilling som f.eks. Thief 3 og det nye Lord Of The Rings spillet som kommer nå i september. Sikkert også Doom3. Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du tenker på en Athlon XP2600+ Thorughbred med 266MHz bus ville jeg heller valgt en Athlon XP2500+ barton med 333MHz bus og klokket noen MHz opp....

...eller valgt en AMD Athlon XP-M2400+ 35W og klokket mange MHz opp og holde den på samme spenning som en 2600+, men samtidig ha mye høyere ytelse.

Lenke til kommentar

fin den, men ikke kjøp boxed... koster 700@mpx .... spare penger?

EDIT: Så posten din nå... HK er et typisk overklokkings kort.... skal du klokke?

Dersom ikke finnes det kanskje bedre valg.... dersom du skal klokke er kanskje 2500+ et bedre CPU valg... men dagens CPUer er vel låste

:roll:

Endret av JEG76
Lenke til kommentar
Sempron vil koste omtrent det samme som XP og hovedkortene koster også omtrent det samme. Men sempron kommer ikke før slutten av August men er vært å vente på etter de testene jeg har sett sammenlignet med XP.

Sempron er barton kjerner opp til soket 754.... er vell et fett hva han velger...

Lenke til kommentar
Sempron vil koste omtrent det samme som XP og hovedkortene koster også omtrent det samme. Men sempron kommer ikke før slutten av August men er vært å vente på etter de testene jeg har sett sammenlignet med XP.

Sempron er barton kjerner opp til soket 754.... er vell et fett hva han velger...

Sempron er mer en Athlon64 uten 64-bit delen enn en barton :yes:

(Athlon64/FX/Opteron heter forresten K8-arkitektur, mens Athlon XP/Duron heter K7)

Lenke til kommentar
Hva betyr Boxed? Og hva er bakdelen med dette? Trodde det betydde at prosessoren kom i eske med vifte ++

ja, men da kan du spørre deg selv; "Hvor bra er den boxed-kjøleren?"

Svaret er= Den er dårlig, støyer en del, og kjøler for dårlig... hvertfal for klokkere :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...