kfinne Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Jeg har lagt merke til multicom sin Elitegroup G533 D1600. Det eneste negative med denne laptopen, såvidt jeg kan se, er det forferdlige intigrerte skjermkortet. Men, hvor mye har det å si for en som knapt har tenkt å bruke maskina til spill, hvertfall ikke 3D-action, som Doom3 og HL3. Min plan er å bruke maskina til: - skolearbeid, mulig på lesesal (nødvendig med stillegående) - musikk - film (dvd, xvid e.l) - surfing og nedlasting - spill som Myst 4(når det kommer ut), Warcraft3, fifa-serien o.l (altså, ikke de mest krevende spilla) er det noen der ute som har erfaring med denne maskina? hvor mye har skjermkortet å si når jeg ikke har planer om å spille stort..? er det mulig å oppgradere skjermkortet på denne versjonen, og hvor mye vil det evt. koste? Lenke til kommentar
MAHARANA Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 såvidt jeg vet er det klin umulig å oppgradere skjermkort...det du da må gjøre er vel å bytte hele hovedkortet, noe som er sinnsykt dyrt. Lenke til kommentar
Filla Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 553 har også bare XGA oppløsning. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8745264 Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Min erfaring med integrerte skjermkort på laptoper er at du ikke kan drive med noe særlig utenom kontorapplikasjoner uten at du får sporadiske krampetrekninger grunnet dårlig grafikkytelse. Men til ditt bruk burde det gå sånn nogenlunde, så lenge spillene ikke er altfor krevende.. Lenke til kommentar
kfinne Skrevet 5. august 2004 Forfatter Del Skrevet 5. august 2004 (endret) takk for svarene. vil dere anbefale meg å punke ut med ca 2000kr (selv om jeg er en fattig student) til, for en G536 D1500 til 12995,- med radeon9700, men mindre hdd og ctu? (er det de eneste forsjellene?) eller hva med G531 C1500 med dvd-brenner, men kun 64mb radeon 9000? takker for hjelpen Endret 5. august 2004 av kfinne Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8745264 Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 (endret) Har tittet litt på begge. Begge modellene til 12 995,- har også mye bedre oppløsning; 1400x1050 (SXGA+). Da får man mye mer ut av skjermen. Til ditt spillbruk holder Radeon 9000 64MB, men hvis du ikke trenger DVD-brenner så altfor mye ville jeg gått for den med best skjermkort. Ellers så modellene ganske så like ut i mine øyne. Forskjellen på 1.5 og 1.6 GHz Pentium-M er minimal, så dette vil jeg si du ikke trenger å tenke på. Jeg ville hvertfall klint til med 2 lapper ekstra på en av disse modellene. Når man først skal bruke så mye penger er det like greit å spytte i litt til og få et skikkelig produkt tilbake. Du kommer sikkert til å ha pc'en en god stund! Lykke til! Endret 6. august 2004 av Slettet+8745264 Lenke til kommentar
piit Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 For å sette det litt på spissen; kabal lagger med integrert grafikk. Radeon 9000 holder fint til de spillene du nevner, men med Radeon 9700 har du jo det råeste som finnes, selv om du ikke har brukt for det. Ellers er de modellene helt like, og som andre har nevnt, du vil ikke merke forskjell på 1,5 og 1,6GHz. Begge maskinene er også veldig stillegående ved vanlig bruk, så det går fint å bruke de i en lesesal. Fine maskiner, du vil nok bli fornøyd. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Men, hvor mye har det å si for en som knapt har tenkt å bruke maskina til spill, hvertfall ikke 3D-action, som Doom3 og HL3. Jeg tror de fleste av oss må oppgradere når Half Life 3 kommer :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå