Jimmy Pop Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Trenger man et spesielt program? Hvilket? Dette skal kun brukes til lovlig bruk. Hvis noen har andre tanker i hodet ber jeg om at de ikke svarer. Dermed kan ikke moderator SirHartge stenge tråden... Lenke til kommentar
bidz Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 http://www.insecure.org/nmap/ dette er hovedsakelig for Linux/FreeBSD, og er det desidert beste. Det finnes også oppdaterte Win32 kompilerte utgaver av denne scanneren, men er usikker på om den ligger på den offisielle siden. hvis du ikke finner den, send meg en mail eller no så kan jeg maile den tilbake til deg. forøvrig er portscanning ikke ulovlig, heller ikke slike programmer. Det er en måte f.eks. for og sjekke sikkerheten på sitt eget system på, etc. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Hvorfor skal du portscanne? Det er jo innlysende at du egentlig vil gjøre noe ulovlig. Man portscanner ikke bare for å portscanne! Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Prøv xSharez. Kan lastes ned her> http://www.tools-for.net Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Quote: On 2002-04-28 12:05, borre skrev:Hvorfor skal du portscanne?Det er jo innlysende at du egentlig vil gjøre noe ulovlig. Man portscanner ikke bare for å portscanne! DET må være det dummeste jeg har hørt. La oss f.eks. si at man starter et program og ikke er sikker på om det lytter på den porten det skal. Hvordan finner man da det ut? Portscanner kan være svært nyttig faktisk. Vil man finne ut om kameraten har skifta port på ftp servern sin (ikke warez nødvendigvis nei!), eller om noen har parkert en backdoor på maskina di. Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Prøv Superscan, enkelt og greit win32 program Lenke til kommentar
BBC Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Quote: On 2002-04-28 12:11, namelezz skrev:DET må være det dummeste jeg har hørt. La oss f.eks. si at man starter et program og ikke er sikker på om det lytter på den porten det skal. Hvordan finner man da det ut? F.eks. Netstat Quote: Portscanner kan være svært nyttig faktisk. Vil man finne ut om kameraten har skifta port på ftp servern sin (ikke warez nødvendigvis nei!), eller om noen har parkert en backdoor på maskina di. Slik Jimmy Pop formulerer spørsmålet og ikke spesifiserer hva han egentlig har tenkt å gjøre, så antar jeg at det er i den "ulovlige" delen av skalaen. Portscanning er ikke ulovlig nei, men det er "stigen man benytter for å klatre opp til vinduet man har tenkt å knuse og bryte seg inn igjennom". _________________ SI-korrekt sig: MSI-K7T266 Pro2-RU, XP 1600+, GeForce 2MX, 80 GB WD, 20,5 GB WD, 13 GB Fujitsu, 512 mebibyte DDR, Plextor 12/10/32, Aopen dvd, Chieftec DX-01-BLD, 100 Mbit LAN 24/7 [ Denne Melding var redigert av: borre på 2002-04-28 12:23 ] Lenke til kommentar
bidz Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 portscanning er også en metode de fleste nettverks administratorer bruker for og sjekke sikkerheten på sitt/firmaets nettverk og system. Også mange private bruker portscanning til dette. så og rope ut og si at dersom en person spør ang. portscanning vil si det samme som om at personen skal gjøre noe ulovlig er helt teit. Lenke til kommentar
Instigator Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 Så lenge man portscanner sin egen maskin, eller har tillatelse til å portscanne andre maskiner (av de som eier dem seff), så er det jo helt greit. Og den stigen som det blir snakka om her; da kan man si at maskiner ikke kan være tilkoblet internett, fordi det blir som en stige til en kriminell handling.. Det er helt på jordet. Husk at f.eks. en bordlampe kan brukes til flere ting, f.eks. å lyse opp, eller å drepe kona... Her er en ok appz: http://ks-soft.mastak.com/users/kssoft/dow...ad/ip-tools.exe [ Denne Melding var redigert av: Instigator på 2002-04-29 13:57 ] Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 One site for you man http://www.astalavista.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå