Simen1 Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Ei jeg kjenner (Ida) skal ha bærbar PC til hun begynner på NTNU om et par uker. Jeg tviler på at hun noen gang kommer til å spille med den så det er kun typiske skoleoppgaver og surfing og slikt som skal prioriteres. Hun setter nok også pris på å kunne høre musikk og se filmer via TV-utgangen. Vekt utseende, støy og batterikapasitet er sikkert også interresant. Hun vil sikkert ha WinXP Home eller noe sånnt også. Er det noen bra kampanjer nå i forbindelse med skolestart? Kanskje fra noen av el-kjedene eller på nettbutikkene? Lenke til kommentar
hce Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 http://www.orakel.ntnu.no/studentpc/ denne er en del over prisnivået hennes (13k), men jeg vil tro hun blir ganske fornøyd med denne. Vekten er litt høy, 2.7kg, men programpakken er veldig pen (WinXP Pro og Office 2003 Pro) og oppgraderbar 3 år fremover. Forhåpentligvis dukker det kanskje opp en test på barbara.no på denne maskinen. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Ei jeg kjenner (Ida) skal ha bærbar PC til hun begynner på NTNU om et par uker. Jeg tviler på at hun noen gang kommer til å spille med den så det er kun typiske skoleoppgaver og surfing og slikt som skal prioriteres. Hun setter nok også pris på å kunne høre musikk og se filmer via TV-utgangen. Vekt utseende, støy og batterikapasitet er sikkert også interresant. Hun vil sikkert ha WinXP Home eller noe sånnt også. Er det noen bra kampanjer nå i forbindelse med skolestart? Kanskje fra noen av el-kjedene eller på nettbutikkene? Det klassiske "kvinne i nød for å få flere besøkende til tråden"-trikset, hm? www.elkjop.no .. Celeron 2.4, 256MB RAM, 40GB, CD-brenner/DVD-ROM, TV-ut, XP Home .. 7000kr. Helt kurant bærbar til nybegynnere. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. august 2004 Forfatter Del Skrevet 4. august 2004 (endret) Det klassiske "kvinne i nød for å få flere besøkende til tråden"-trikset, hm? Hehe.. Kan lett virke sånn, men det er ikke løgn. Ida er reell og jeg legger ikke skjul på at jeg jeg bruker det for hva det er verd for å få oppmerksomhet rundt tråden... Jeg vet jo at jeg faller for kvinne-i-nød trikset så hvorfor ikke bruke det videre? www.elkjop.no .. Celeron 2.4, 256MB RAM, 40GB, CD-brenner/DVD-ROM, TV-ut, XP Home .. 7000kr. Helt kurant bærbar til nybegynnere. Godt forslag! Dette var en veldig god pris og harddisken er svært rommelig til å være en så billig PC. Den inneholder også alt det essensielle. Tror jeg anbefaler den videre til Ida. (om det ikke er WLAN på den så anbefaler jeg bare en sånn WALN USB-dongle eller PCcard. NTNU har nemlig et omfattende WLAN-nett på området) Endret 4. august 2004 av Simen1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. august 2004 Forfatter Del Skrevet 4. august 2004 http://www.orakel.ntnu.no/studentpc/ denne er en del over prisnivået hennes (13k), men jeg vil tro hun blir ganske fornøyd med denne. Vekten er litt høy, 2.7kg, men programpakken er veldig pen (WinXP Pro og Office 2003 Pro) og oppgraderbar 3 år fremover. Forhåpentligvis dukker det kanskje opp en test på barbara.no på denne maskinen. Shit! Den er jo knallbra til den prisen... Tror nok det blir for dyrt for henne, og ikke minst overkill... men jeg kan jo spørre om 13.000 er innen rekkevidde... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå