toreide Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Jeg har tilgang til en radiator i aluminium fra en mc. Målene er vel ca 20 x 35 cm. Det følger også med en stor vifte. Det første potensielle problemet jeg ser er vel ut/inn dimensjonen på slanger/nippler. Det andre er hvilken pumpe en trenger for et slikt oppsett. Noen som har tanker om dette? Dersom det går har jeg jo et godt utgangspunkt for å sette sammen et effektivt vannkjølesett for en rimelig penge. Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Viss den er tett og ser fin ut inn i, so kan du det ja! Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Du kan bruke radiatorer fra bil, traktor og MC. Egentlig kan du bruke alle typer radiator, eller du kan bruke varmeregister fra en bil, foreksempel. Lenke til kommentar
toreide Skrevet 4. august 2004 Forfatter Del Skrevet 4. august 2004 Hva med dimensjonering av pumpen? Jeg antar at jo større radiatoren er, jo større er den interne motstanden, og en stor rad vil da ha behov for en kraftigere pumpe en en liten. Fint om noen kan tipse om linker til liknnde DIY prosjekter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå