Gå til innhold

Audigy PLAYER eller PLATINUM til 510D ??

Anbefalte innlegg

Leser det meste på forumet, og har nå bestemt meg for å kjøpe Cambridge SoundWorks® MegaWorks 510D.

Jeg må ha meg et lydkort til dette høyttalersettet, og SB Audigy synes å være et nærliggende valg.

Men skal jeg kjøpe Player til 800 spenn eller Platinum til 1.800, eller endog Platinum EX som koster 2.300 ?

Skal bare spille av, ikke mekke selv - så noe keyboardtilkopling osv er totalt uinteressant.

Hva trenger jeg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis du har penga er det jo alltids kjekt å kjøpe lydkort i en bra klasse, men hvis du ikke trenger firewire-port så kjøper du heller et bedre fra f. eks. terratec. Dette fordi det ikke er vits i å betale for en firewire-port du overhodet ikke har bruk for...

Lenke til kommentar

Når det gjelder hvilket Audigy kort du skal kjøpe. Det er ingen forskjell på kortet enten du kjøper Player eller Platinum. Selve audigy kortet er identisk, det er bare "bundelen" som er forskjellig.

Så hvis du ikke skal drive å komponere musikk og andre avanserte ting, så vil jeg anbefale deg å kjøpe Audigy Player bulk versjonen.

Da får du selve Audigy-kortet og driverne, uten noen fancy eske som fordyrer produktet.

På Psdata får du Audigy Player bulk versjonen til 675 kroner, noe som jeg synes er et supert tilbud

Lenke til kommentar

Jeg har selv Megaworks og Audigy player og er meget fornøyd med disse.

Jeg bruker anlegget til musikk og film.

Jeg kjøpte Reatail utgaven fordi mange her på forumet hadde problemer med drivere til bulk utgaven?

Ellers tror jegforskjellen er at retail utgaven har gullbelagte utganger og ikke bulk.

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Når du snakker om retail / bulk, antar jeg det er SB Player du snakker om, og ikke Platinum (/EX)?

Hvor mange lapper er det i diff mellom Player bulk og Player retail, da? Finner bare Player i bulk på web-shoper....

IEE1394-porter har jeg allerede på maskinen, så jeg trenger bare lydkortet for LYD (så rart...)

Jeg kommer nok til å kjøpe Player-kortet da, dersom LYDKORT-funksjonen på LYDKORTENE er identisk for Audigy Player /bulk/retail (med unntak av gullbelagte kontakter?), Platinum og Platinum EX).

Men ettersom jeg etter alt å dømme vil bruke digital kabel (optisk?) mellom lydkort og sub i Cambridge SoundWorks® MegaWorks 510D, er det kvaliteten på analog ut-kontaktene uvesentlig.

Handlelista blir derfor:

1) Cambridge SoundWorks® MegaWorks 510D

2) SB Audigy Player (bulk)

Skulle ikke være noe å angre på det, eller?

Lenke til kommentar

Jeg også bruker bare digital lyd mellom Audigy Player og Megaworks. Forskjellen mellom retail og bulk er ca 250 kroner (komplett.no), men bulk holder. Alle kabler du trenger følger jo med Megaworks høytalerene.

Til DVD avspilling bruker jeg Power DVD XP 4.0 fordi den har støtte for Dolby Digital.

Lykke til med kjøpet.

NB! Mellom DVD spilleren og lydkortet må du bruke en spdif ledning for få digtal 5.1. Denne fulgte med retail versjonen av Audigy Player. Kanskje du bør sjekke om denne ledningen også følger med bulk versjonen .

[ Denne Melding var redigert av: thunstad på 2002-04-28 14:58 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...