Jolle99 Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 (endret) Vurderer og lage en litt spesiell vanntank (Kommer i worklog når jeg finner den #¤"%&! ladern til digitalkameraet). Denne burde kanskje ha en "støttebjelke" i midten, og beste jeg kommerpå da er en slik fra Clas O: "Helgjenget stang. syrefast. RUSTFRI." har også tenkt på denne: "Gjenget stang HGS, DIN 976A holdfasthetsklasse 4,6. Blankforsinket." som er vesentlig billigere Det jeg da lurtepå er om dette metallet kan påvirke kobberet på noen måte eller om det skader vannkjølinga? Tenker på korrusjon eller liknende. Optimalt skulle jeg hatt en slik stang i hard plast/ plexi eller noe slikt (helst klarplast/gjennomsiktig. Så tar imot forslag til steder jeg evnt. kan finne dette. Lengden er omtrent 20-30cm. Burde ha gjenger i endene eller noe slikt. Kan også lage gjenge selv, men da trenger jeg en stang som er rundt 1cm i diameter tenker jeg. Endret 4. august 2004 av Jolle99 Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Det jeg da lurtepå er om dette metallet kan påvirke kobberet på noen måte eller om det skader vannkjølinga? Tenker på korrusjon eller liknende. Korrusjon kommer hvis du ikke har frostvæske eller lignende i vannet, men også hvis 2 ulike metaller kommer inntil hverandre. Hvis du har gull inntil jern, så vil jernet ruste fordi gull er et bedre metall (alltid det dårligste som ruster) PS: syrefast skal jo være ok, men ikke hvis du har tank av annet metall Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 om du velger to metaller m[ du ha en ca 40% frostveske 60%di vann blanding. Lenke til kommentar
andrekr Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Jeg har for øyeblikket en raddis i alu og en blokk i alu, + 2 blokker i kobber. Hva vil skje hvis jeg bruker alt dette i samme system? Går det greit hvis jeg bruker 40% frostvæske? Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 (endret) Skal gå fint iflg swiftec sine info, men det er minimum 40% frostveske. Byttet av vannet er også viktig, siden effekten kan avta, bytt ca vær 6 mnd for å være sikker.. Endret 7. august 2004 av Pritorian Lenke til kommentar
Jolle99 Skrevet 6. august 2004 Forfatter Del Skrevet 6. august 2004 pent kommer meg på clas snart da. Finner fortsatt ikke den idiotiske ladern. Hvorfor kunne de ikke laget usb lading på ixusen Lenke til kommentar
andrekr Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Jeg har som sagt de blokkene i posten litt over, men jeg har også messing nippler (trur det er messing, kjøpt på biltema). Hvordan påvirker dette kobberet og aluminiumen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå