Gå til innhold

annet metall i vannsystemet påvirker kobberet?

Anbefalte innlegg

Vurderer og lage en litt spesiell vanntank (Kommer i worklog når jeg finner den #¤"%&! ladern til digitalkameraet). Denne burde kanskje ha en "støttebjelke" i midten, og beste jeg kommerpå da er en slik fra Clas O:

"Helgjenget stang. syrefast. RUSTFRI."

har også tenkt på denne:

"Gjenget stang HGS, DIN 976A holdfasthetsklasse 4,6. Blankforsinket."

som er vesentlig billigere :roll:

Det jeg da lurtepå er om dette metallet kan påvirke kobberet på noen måte eller om det skader vannkjølinga?

Tenker på korrusjon eller liknende.

Optimalt skulle jeg hatt en slik stang i hard plast/ plexi eller noe slikt (helst klarplast/gjennomsiktig. Så tar imot forslag til steder jeg evnt. kan finne dette. :roll:

Lengden er omtrent 20-30cm. Burde ha gjenger i endene eller noe slikt. Kan også lage gjenge selv, men da trenger jeg en stang som er rundt 1cm i diameter tenker jeg.

Endret av Jolle99
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det jeg da lurtepå er om dette metallet kan påvirke kobberet på noen måte eller om det skader vannkjølinga?

Tenker på korrusjon eller liknende.

Korrusjon kommer hvis du ikke har frostvæske eller lignende i vannet, men også hvis 2 ulike metaller kommer inntil hverandre. Hvis du har gull inntil jern, så vil jernet ruste fordi gull er et bedre metall (alltid det dårligste som ruster)

PS: syrefast skal jo være ok, men ikke hvis du har tank av annet metall

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...