Gå til innhold

Dagens beste hovedkort til AMD64?

Windoge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har tenkt å kjøpe meg MSI K8N NEO2 Platinum Hovedkort S939 nForce3 256GB basert på de tilbakemeldingene jeg har fått her. Dog finnes dette jo pokker ikke på lager noe sted i dette langstrakte land. Virker som om første shipment først kommer 1. september. (eller vet noen om et sted hvor dette kortet kan kjøpes?).

Jeg har snust litt på Gigabyte K8NSNXP-939 nForce3 250 men *tror* jeg styrer unna basert på mye tull jeg har lest her på forumet om dette (det gjaldt da mest socket 754 versjonen, men jeg vet bare ikke ......).

Lenke til kommentar
Hehe. Ville ikke satset på MSI kortet. Ettersom MSI kort har fått på seg et dårlig rykte om å ryke etter et par år.....

Kommer heller ikke til å kjøpe Msi før kortene kommer med kvalitetskomponenter, blir nesten som å kaste pengene ut av vinduet hvis man må kjøpe nytt kort etter 2 år.

Lenke til kommentar
Hehe. Ville ikke satset på MSI kortet. Ettersom MSI kort har fått på seg et dårlig rykte om å ryke etter et par år.....

Kommer heller ikke til å kjøpe Msi før kortene kommer med kvalitetskomponenter, blir nesten som å kaste pengene ut av vinduet hvis man må kjøpe nytt kort etter 2 år.

har selv hatt nå flere MSI hker og jeg har aldri hatt noe som helst problemer med de kortene, det å påstå at MSI bruker dårlige deler på nyere hk uten å komme med beviser mener jeg er for dumt

Lenke til kommentar

Uten at jeg er i nærheten av å være expert på emnet, så har samtlige reviews jeg har lest av "MSI K8N NEO2 Platinum Hovedkort S939 nForce3 256GB,SATA,GbLAN,ATX,Dual-CH DDR" (altså socket 939), vært helt fremdragende.

I skrivende stund finnes det jo ikke så altfor mange HK for socket 939, men jeg tror da absolutt at dette er en solid vinner. Dog er jeg usikker på "Gigabyte K8NSNXP-939 nForce3 250" da jeg har lest litt negativ kritikk på dette her på forumet (tror primært det gjaldt socket 754 versjonen, ikke 939).

Jeg nemlig på om jeg skal klinke til på "Gigabyte K8NSNXP-939 nForce3 250" som faktisk finnes på lager, istedet for å vente på MSI kortet som tidligst er lagervare i begynnelsen av September.

Lenke til kommentar

Jeg har stort sett benyttet meg av MSI de siste årene. Har vært borti et par tilfeller av lekasje på 2-3 år gamle kort men det har aldri vært avgjørende for mine valg. MSI har greie nok produkter.

Men om jeg i dag skulle kjøpt hovedkort for AMD64 ville jeg valgt enten Abit KV8 Pro (VIA K8T800 Pro/Socket 754) eller Epox EP-8HDA3+ (VIA K8T800/Socket 754) og parret den med minne fra Corsair og AMD Athlon 64 3400+ CPU. Er mulig jeg ville valgt Abit fremfor Epox i dette tilfellet selv om Epox-kortet er spekket med tilkoblinger.

http://www.epox.nl/english/products/motherboard/8hda3%2B.htm

http://www.abit-usa.com/products/mb/techsp...ies=1&model=176

Lenke til kommentar

jeg har twin mos minne på mitt msi platinium kort men jeg synes det fungerer grei thar ikke hat noen særlige problemer med de. og lurer på hvorfor alle mener at man ikke skal ha det til dette hk?? har hørt flere steder at det er en dårlig kombinasjom (først etter kjøpet da) men har ikke fåt vite hvorfor.

så mitt store spm hvorfor er det en darlig kombinasjom??????????

:hmm:

Lenke til kommentar

Epox kommer med nytt S939 hovedkort snart.. har fått høre at det kommer i butikk om ca. 3-4 uker. Siden de har fått veldig gode reviews for S754 kortet sitt, så skulle det overraske meg mye om ikke det nye 939 kortet vil være _minst_ like bra. Jeg venter på dette kortet selv også;)

Endret av fluke2k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...