Wizendraw Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Jeg har ikke helt forstått dette med float ennå. Jeg vet jo hva man gjør med det, men jeg aner ikke hvordan det funker! Hvis man tar float: right; så kommer det man bruker det på til høyre på sida, men hva bestemmer hvilket av to elementer som kommer øverst hvis to elementer har float: (samme);? Dette er et eksempel på hva jeg lurer på, fint hvis noen kunne sette meg litt inn i det... Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 (endret) Dersom to elementer har samme float, er det den siste av de to i html-koden som vil komme "nederst". Dersom det er plass til begge to på siden av hverandre med høyrefloating og du ikke bruker clear, vil den første være helt til høyre og neste til venstre for denne. Er vel egentlig bare å prøve seg litt frem. Her har du noen eksempler det kan være lærerikt å eksperimentere litt med. Endret 4. august 2004 av PoleCat Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 4. august 2004 Forfatter Del Skrevet 4. august 2004 Takk for kjapt svar, PoleCat! Et annet konkret spørsmål: Jeg skal ha en footer på hjemmesida mi, hva skal jeg bruke for å flytte den ned under det andre? Lenke til kommentar
svamp Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Sett den under det andre i dokumentet og bruk clear:both? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 #footer { clear: both; } Da legger den seg under, samme hvilken float du bruker på de øvrige elementene. Du kan selvsagt bruke clear: left; eller clear: right for å bare "cleare" disse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå