Gå til innhold

Ytelse på X800PRO

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg har nettopp bygd ny PC, og jeg lurer på om ytelsen min er litt dårlig.

Specs:

AMD Athlon 64 3200+

TwinMOS 1024 mb RAM

Asus KV8 Deluxe HK

Asus X800PRO

Jeg har sett en post her med en liste over skjermkort og fant ut at mitt kort burde ha 9000 marks, men jeg får bare ca 7000.

Er det noen som veit om jeg kan gjøre noe for å kommer opp til "normalt" på 9000? Sikkert noe jeg har slått av eller på vil jeg tro.

På forhånd takk

Reaggyman

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har på "midt i mellom"

Jeg testet begge deler. Når jeg hadde på Performance så fikk jeg rundt 5000 poeng(!) og når jeg hadde Quality fikk jeg 7550.

Men jeg synest fortsatt det er litt lite?

Burde ikke Performance gi deg høyere score enn Quality? :huh:

Lenke til kommentar
Jeg har på "midt i mellom"

Jeg testet begge deler. Når jeg hadde på Performance så fikk jeg rundt 5000 poeng(!) og når jeg hadde Quality fikk jeg 7550.

Men jeg synest fortsatt det er litt lite?

Jeg vil tro at du fikk 7550 på performance, ikke på quality. Men uansett høres det litt lite ut ja. Jeg hadde også forventet noe rundt 9000.

Lenke til kommentar

Jeg har nyeste driver til skjermkortet, kanskje ikke HK. Men har det mye å si på ytelsen?

Det er ingenting i BIOS som kan være feil?

Jeg sjekket der, og AGP sto på X8 og Graphic Apature Size sto på 256mb.

Er alt dette normalt?

Jeg har litt problemer når jeg skal spille med Very High Performance på Far Cry. Får grafikkproblemer. Ved High går det bra.

Kan det være feil med kortet eller er det noe software problem??

Lenke til kommentar
Glemte å føre dette opp

Jeg får 16.000 poeng i 3dmark01.

Men bare 7000 i 03

da må det vel helt nødt til å være noe alvorlig gæren't . med Radeon 9800 pro og en litt overklokket socket A CPU for jo folk oppmot 20.000 og over det i 3D mark2001se. og du har både AMD64 og et bedre skjermkort. syns du burde klart mer en 5.000poeng mer i 3D 01 ihvertfall.

Lenke til kommentar
Jeg har nyeste driver til skjermkortet, kanskje ikke HK. Men har det mye å si på ytelsen?

Det er ingenting i BIOS som kan være feil?

Jeg sjekket der, og AGP sto på X8 og Graphic Apature Size sto på 256mb.

Er alt dette normalt?

Jeg har litt problemer når jeg skal spille med Very High Performance på Far Cry. Får grafikkproblemer. Ved High går det bra.

Kan det være feil med kortet eller er det noe software problem??

står det på 8x i display properties i windows da? prøv å senk Apature Size til 64

leste et sted at på de nyere skjremkort bør stå på lavere Apature Size enn de gamle, enten 64 eller 128 var anbefalt på de nye

har du innstaklert hk drivere i det hele tatt nå? får det er kasnke viktig, men om det skal utgjøre så mye poeng tror jeg ikke da

sjekk at kortet har riktige hastigheter på gpu og minne, kan hende det har blitt klokket ned av en eller annen grunn?

Endret av Goodall
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...