Xoom Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 (endret) Har nettopp fått meg ny bærbar. Når jeg plugger i musa (microsoft, optisk), skjer det ingenting. Musa lyser ikke, maskinen sier ingenting om at en ny enhet er plugget i og fungerer selvfølgelig ikke. Musa fungerer fint på min stasjonære, der er det bare å plugge den inn så funker den. Noen som kan hjelpe? Endret 4. august 2004 av Xoom Lenke til kommentar
hce Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Hvilket OS har du? Hvis du har Windows XP har du installert SP1? Antagelig har du USB2.0 på laptoppen din og har ikke installert drivere. Lenke til kommentar
Xoom Skrevet 4. august 2004 Forfatter Del Skrevet 4. august 2004 Har ikke installert SP1 nei. Får installere drivere til USB 2.0 og se hvordan det funker. Lenke til kommentar
Xoom Skrevet 4. august 2004 Forfatter Del Skrevet 4. august 2004 Har installert SP1 nå, musa funker fortsatt ikke på laptopen. Men musa er et par år gammel. Under den står "Optical blue mouse USB and PS/2 compatible". Fungerer den ikke i en USB 2.0 port da? Lenke til kommentar
hce Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Har installert SP1 nå, musa funker fortsatt ikke på laptopen. Men musa er et par år gammel. Under den står "Optical blue mouse USB and PS/2 compatible". Fungerer den ikke i en USB 2.0 port da? Den skal fint fungere i USB2.0. Kan du prøve med noe annet USB-ting? Kan være musen er ødelagt. Lenke til kommentar
Xoom Skrevet 4. august 2004 Forfatter Del Skrevet 4. august 2004 Musa fungerer fint på den stasjonære, så det kan ikke være problemet. Eneste jeg kan tenke meg nå er at ingen av usbportene er tilkoblet (har tre på laptopen, musa fungerer ikke på noen av de). Musa får jo ikke strøm heller når jeg prøver å koble den til. Skulle jo vært verdens enkleste sak å koble til en mus.. Lenke til kommentar
hce Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Grunnen til at den ikke får strøm er fordi porten ikke er aktivert. Så det er enten en driverting, BIOSting eller defekt maskinvare. Tittet i BIOSen om USB er aktivert? Sett etter utropstegn i hardware-manager? Lenke til kommentar
Xoom Skrevet 5. august 2004 Forfatter Del Skrevet 5. august 2004 Fant et utropstegn i hardware-manager i går. Sletta det, nå funker usbportene glimrende. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå