Gå til innhold

GF6800Ultra verdt prisen? i forhold til x800xt

M@R7!N

Anbefalte innlegg

Heihei...

Jeg skal kjøpe meg nytt skjermkort og lurer på om 6800ultra er verdt de ca. 500 kr ekstra.

-Det viste seg jo at 6800ultra var raskere i doom3, men ingen vet hvem som vinner i halflife 2. Dette sier jeg med tanke på at jeg spiller veldig mye cs, men når halflife2 kommer vil jeg jo spille cs:source.

-Og vil opengl ytelsen til ATI kort øke nok til å ta igjen nvidia?

Takk for alle svar :)

[Edit:] Jeg får vel med en sånn HalfLife2 kupong og? Denne er jo verd 400kr ca.

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, tror jeg går for x800xt siden jeg får med HL2 kupong på dette. 6800ultra blir jo nesten 1000kr dyrere i lengden. :dontgetit:

Og ja, begge kortene er konge ser det ut for :D

Hvor står det at man får med HL2 kupong til X800 serien? Ikke helt fått med meg det.......

Lenke til kommentar
Ja, tror jeg går for x800xt siden jeg får med HL2 kupong på dette. 6800ultra blir jo nesten 1000kr dyrere i lengden.  :dontgetit:

Et X800XT PE kort til under 3800? ;)

http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=139395 Her får du ett 6800 Ultra for under 4800,-

Forresten lurer jeg også på om dette med HL2 kupong. Er du sikker på at den er inkludert?

:Edit Hvis Doom 3 er spillet for deg er det 6800 Ultra som er sjef. Dette kan jo eventuelt endre seg med nye drivere men det vet man jo aldri. Utenom Open GL spill er nok X800XT PE kanskje ett bedre valg grunnet pris vs ytelse.

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar

Ja, jeg er ikke bombesikker på om HL2 er inkludert, men det var d jeg trodde :ermm:

Men uansett, jeg sa at d var 1000kr dyrer siden jeg medregnet hl2 i prisen. :p

Og ja, jeg er bare 16 år , så det er uansett nok å bruke 4500kr :D

En ting til : Er det noen med x800pro eller xt som kan bekrefte om man får med en HL2 kupong ?

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar

Det er veldig vanskelig og si om 6800 ultra er verdt pengene, GT kortene kan vist overklokkes ganske greit (men som regel ikke til ultra nivå) og er en god investering hvis du kommer til å spille doom 3 mye.

Men faktisk så har ati greid å komme med en Beta driver som øker ytelsen 5-15% i doom 3 (ytelsen varierer fra testmaskin til testmaskin), så det ser ut som det er en del å hente i bedre drivere ja. Kan kanskje være at vi kommer til å se opp til 10-30% ytelseøkning (spekulasjon fra min side) eller mer med modne og bedre opengl drivere.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...