Gå til innhold

AMD eller P4?

user1

Anbefalte innlegg

Hva er egentlig best mellom AMD Athlon 64 3800+ 2.4 GHz Socket 939, 512KB cache, BOXED og Intel Pentium 4 3.4 GHz Boxed PC800 Socket PGA478, 512KB cache ?

Hva er egentlig forskjellen? Hvilken er raskest? Hvilken prossesor "holder" lengst inn i framtiden?

Tenkte jeg skulle oppgradere snart, men vet ikke hva jeg skal kjøpe..

Er det noen andre anbefalinger i forhold til kjøp av ny CPU? :)

Isåfall om jeg skal kjøpe den AMD CPU'en, hvilket hovedkort/ram bør jeg kjøpe?

Samme gjelder for om jeg skal kjøpe den P4, hvilket hovedkort/ram ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du tenker framtid vil Athlon64 3800+ få en skikkelig boost når Win XP 64-bit edition kommer en eller annen gang i fremtiden (til vinteren kanskje?? :hmm: ), og i tillegg ligger den en del foran Pentium 4'en på spill.

Til HK bør du velge et HK med nVidia nForce3 250Gb brikkesett (og så får lommebok og behov velge resten) og skal du ha high-end-top-of-the-hill RAM er Corsair TwinX1024-3200XL (1GB RAM med knallgode timings, i tillegg får du to minnebrikker (2x512MB) slik at du får brukt dual-channel uansett om du velger P4 eller Athlon64 3800+ på socket 939).

Lenke til kommentar
begge cpu'ene du har nevnt er jo på vei "ut" av markedet egentlig da.. siden amd og intel kommer med nye cpu'er nå..

Er Athlon64 3800+ på vei ut??!!! Don't think so!! Den har nettopp kommet i hyllene og er noe av det råeste AMD kan skilte med nå til dags.

Hvis du tenker på at AMD straks kommer med Sempron-CPU'er er nok ditt utspill feil siden de legger seg i en helt annen klasse (low-end og mainstreanm markedet, mot Athlon64's high-end og entusiast marked).

Lenke til kommentar

ok, takk for hjelpen :)

Skal nok mest brukes til spilling, men hvor lang tid tror du den holder? 3år? Min amd 1600+ har jeg hatt i ca 3 år og den har virket ok på spill fram til nå.

Kommer alltid noe nytt, går aldri ann å vente for da får man aldri kjøpt noe :(

Lenke til kommentar

Mulig jeg ikke er helt oppdatert, men er det ikke stortsett low og mid -end utgaver som komme nå fra begge produsentene? Sef også nye utgaver av allerede eksisterende serier, men ikke noe nyere en 64-bit prosessorene. Dvs. samme kjerne og instruksjons sett.

Lenke til kommentar
Mulig jeg ikke er helt oppdatert, men er det ikke stortsett low og mid -end utgaver som komme nå fra begge produsentene? Sef også nye utgaver av allerede eksisterende serier, men ikke noe nyere en 64-bit prosessorene. Dvs. samme kjerne og instruksjons sett.

Ikke mange heftige CPU'er som kommer, nei, men AMD kommer med sine Sempron CPU'er (Athlon64 uten mulighet for 64-bits prossessering) og Intel kommer med Pentium 4 med 64-bit utvidelser.

Lenke til kommentar
Når kommer intel med sin 64bit CPU og hvor mye bedre (om den er noe bedre) er den? Skal jeg gå for AMD64 3800+, eller kanskje vente på intel sin 64bit CPU?

Har du valget mellom de to ville jeg definitivt valgt AMDen, Intel er i mine øyne ikke på toppen nå om dagen, og tror neppe det endrer seg umiddelbart, så jeg ser ikke noen vits i å vente, om du ikke kunne tenke deg å vente en god stund.

AtW

Lenke til kommentar
Når kommer intel med sin 64bit CPU og hvor mye bedre (om den er noe bedre) er den? Skal jeg gå for AMD64 3800+, eller kanskje vente på intel sin 64bit CPU?

Om du leser her ser du at intel har 64bits cpuer på vei.

Ville nok ha ventet på tester av disse samt se om prisen synker noe etter de kommer på markedet. (som forøvrig skulle skje så tidlig som 22.aug)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...