delfin Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Jeg trengte en router/firewall, og installerte Smoothwall. Den passer utmerket til mine behov, og det meste fungerer som det skal. Et problem er DCC sends i mIRC, som jeg gjerne vil få til. Et annet er port forwarding. Har forwardet f.eks port 21 til FTP server, og åpnet porten, men det funker ikke. Noen som kan smoothwall? Lenke til kommentar
thorwb Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Jeg har ikke særlig peiling på linux, men siden det høres ut som om du er av samme typen som meg (ikke blir irritert hvis du ikke er det) vil jeg anbefale noe som heter firestarter. Dette er er et gui-program som kommer i en rpm (lett å legge inn altså) og som også er lett å sette opp. Jeg aner dessverre ikke hvordan sikkerheten er, men det er utrolig enkelt å åpne/forwarde porter inn til lokalnettverket, og det er også mulig å åpne diverse services som ftp, http, ssh osv. (brukergrensesnittet er såpass enkelt at så og si ikke trenger å lese bruksanvisninger :smile: _________________ Thor W. [ Denne Melding var redigert av: thorwb på 2002-04-28 11:52 ] Lenke til kommentar
Akke Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Kan ikke huske og hatt noen problem med DCC i mIRC gjennom smoothwallen. Sjekk for sikkerhetskyld at du har enablet DCC... :wink: [ Denne Melding var redigert av: Akke på 2002-04-28 14:18 ] Lenke til kommentar
Oxide Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Smoothwall har allerede port 21 åpen for ftp. Bare sett opp ftp server software'en korrekt, så skal alt funke. DCC'er via smoothie'n er litt værre. Først må du sette opp mIRC'en din korrekt. (se FAQ på http://www.mirc.com). I tillegg til å konfigge mIRC'en din ved hjelp av info'en i FAQ'en må du sette 'Lookup Method' Under Local Info' i mIRC options. Visk ut all texten som står der, sett på Get: Localhost & IP. Sett deretter Lookup Method til 'Normal' Re/Connect mIRC klienten din. Deretter bør du sette opp proxy adresser korrekt under 'Alternativer for Internet' i Kontrollpanel. Etter at dette er gjort skal DCC funke.. om alt er configga rett da.. :wink: Mvh, Oxide Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Bruker Clarkconnect (går for det samma) og har ingen problemer med irc (ikke som jeg husker i hvert fall). mIRC funker out of the box her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå