Theo343 Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Jeg ønsker i første omgang å kunne spille ps2 på pc monitor. I andre omgang at det er en "omformer" som bedre oppløsning enn PAL og at det ikke gir noen form for LAG etc. Jeg har sett på flere box og kabel produkter, men felles for alt er at jeg ikke har funnet noe utsalg i norge. Noen som vet? Eller ville et pci kort i pc med video composit ingang gjøre samme jobben? Tenkte at det må være mindre effektivt siden det da går gjennom drivere i windows. Lenke til kommentar
Xbox-PS2 Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Maks oppløsningen på PS2 er jo rundt PAL resolution. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 (endret) En av ulempene med å bruke video-inn eller TV-kort er at bildekvaliteten blir ganske dårlig. Det idéelle er en kabel som konverterer PAL-RGB til VGA-RGB direkte. Har sett en slik på www.lik-sang.com, men da kommer jo frakt og moms i tillegg. (Frakten er omtrent ingenting men...). Om du skal klare å merke forsinkelse/lagg pga. drivere/hardware så må du omtrent ha reflekser som supermann. (Eller et ekstremt dårlig video-inn kort). Og ja; max oppløsning på PS2 er ca. samme som PAL. Skjønt den omformeren vistnok skal øke oppløsninga en del. (Om det går utover hastigheten på spilla aner jeg ikke) Edit2: While there are many VGA adaptors on the market, none of them come even close to what the Blaze VGA adaptor can do. What must consumers don't realize is all VGA adaptors use something called "double scan" function. Which simply doubles the scan on the screen The Blaze VGA Adapter actually uses software to UNLOCK the true high resolution of the PS2 console. The PS2 console is capable of running in a resolution of 640 x 400 but the more common 320 x 200 is always used. With his unique VGA adaptor games will come alive with clarity and crisp graphics Endret 5. august 2004 av sedsberg Lenke til kommentar
Runepune Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 De har en VGA box på nordicimport til 499,- Tror den bør gjøre susen. Og de holder til rett utenfor Oslo. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 5. august 2004 Forfatter Del Skrevet 5. august 2004 (endret) Takker for gode tips . Når det gjelder TV PAL 25fps oppløsning så er den 7xx*5xx et eller annet, men den er i interlaced, dvs at den kun oppdaterer annenhver linje på tv skjermen. På et TV kort på pc får man mye skarpere og bedre oppløsning da interlacingen mer eller mindre fjernes,. Endret 5. august 2004 av Theo343 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Mange TV-spill (vet ikke om nyere maskiner som PS2 gjør det, men tror det på noen spill) kjører ofte med halve oppløsninga og 50fps u-interlaced. Da kan man få problemer med noen TV-kort. Men uansett: RGB på en vanlig TV (nyere modell) blir skarpere enn composite på en PC-skjerm. (Og RGB på en PC-skjerm blir über!) Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 5. august 2004 Forfatter Del Skrevet 5. august 2004 (endret) Ok. Nå er ikke jeg ekspert på dette med, men av det jeg vet så gir ren skart(uten overgang) typisk RGB? Men det er vel vanskelig å få til på et skjermkort? Men hva med s-video, svhs plugg? Endret 5. august 2004 av Theo343 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 En fullkoplet SCART gir RGB ja. Jeg har enda ikke sett et eneste et skjermkort eller TV-kort med RGB-inn, men mange har S-video-inn. Noe som vil bli bedre enn composite, men fremdeles dårligere enn RGB. (Visste du forresten at Commodore 64 har s-video ut? ) Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. august 2004 Forfatter Del Skrevet 6. august 2004 (endret) C64 hadde s-video ut? jøss... Og på Amiga500 måtte man ha RF adapter.. jaja hehe. Hmm så s-video inn på et skjermkort til en bra monitor vil gi dårligere bilde enn RGB til en 8-9 år gammel me bra 4:3 TV? Har også en phillips 32" 100HZ widescreen tv med motion chip, som jeg kjøpte for 2 år siden, men har ikke den hjemme pga plassmangel akkurat nå. Endret 6. august 2004 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå