Gå til innhold

Doom 3 og overklokking

Anbefalte innlegg

Jeg leste at Doom 3 var særlig følsomt for overklokking. Gjaldt dette bare skjermkortet eller kan jeg regne med at det gjelder prosessor/minne også?

Har hatt litt problemer med frysing av skjermen, og nå nylig opplevde jeg restart... (Jeg fikk glimt av en blåskjerm med beskrivelse - kanskje av problemet - før den startet på nytt.)

Har klokket meg litt nedover på mitt Abit 4200 to 64MB (305/625), men burde jeg også endre prosessor etc.?

Har en AMD XP 2000 overklokket til 2200 (1.8GHz - 144 x 12,5) på et MSI KT3 Ultra Aru, som ikke støtter låsing av AGP/PCI.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste problemene er at noen ATI kort viser artifacts og små hvite "prikker" når man spiller... Mange må faktisk UNDERKLOKKE skjermkortet sitt for å kjøre Doom3 uten disse problemene.

Jeg har et 6800GT som kjører på over Ultra-hastigheter, og har ikke hatt noen problemer. :)

Lenke til kommentar

jeg får masse sånne hvite prikker...artifacts :(

default clock på mitt powercolor 9800 pro. Det blir nok for varmt, så jeg må nok kjøpe meg en bedre kjøler. Å underklokke kortet er ikke aktuelt.

ps. directx 9c + catalyst 4.9 hjalp litt, men det er fortsatt noen "prikker" til stede. Kanskje omega-driverene vil hjelpe? har ikke prøvd disse ennå...

Lenke til kommentar
Jeg leste at Doom 3 var særlig følsomt for overklokking. Gjaldt dette bare skjermkortet eller kan jeg regne med at det gjelder prosessor/minne også?

Har hatt litt problemer med frysing av skjermen, og nå nylig opplevde jeg restart... (Jeg fikk glimt av en blåskjerm med beskrivelse - kanskje av problemet - før den startet på nytt.)

Har klokket meg litt nedover på mitt Abit 4200 to 64MB (305/625), men burde jeg også endre prosessor etc.?

Har en AMD XP 2000 overklokket til 2200 (1.8GHz - 144 x 12,5) på et MSI KT3 Ultra Aru, som ikke støtter låsing av AGP/PCI.

Doom 3 tar ibruk 3d instukser som ikke tidligere har blitt brukt mye eller noe.

Noe som gjør at grafikkort begynner å bruke transitorer på kortet for første gang,som gjør det varmere.

Hvor mye klokket du ned 4200 kortet ditt da? De innstillingene du har er jo veldig overklokket for et GF4 TI4200 kort å være.

Lenke til kommentar

Doom 3 tar ibruk 3d instukser som ikke tidligere har blitt brukt mye eller noe.

Noe som gjør at grafikkort begynner å bruke transitorer på kortet for første gang,som gjør det varmere.

Hvor mye klokket du ned 4200 kortet ditt da? De innstillingene du har er jo veldig overklokket for et GF4 TI4200 kort å være.

Det fungerer hvis jeg skur kabinettviftene på fullt, åpner kabinettet, og klokker ned til 295/625. Det er varme dager; kanskje jeg kan kjøre 305 igjen til høsten... Får iallefall fin flyt hvis jeg kjører 640x480, Low Detail, uten skygger (det er faktisk greit uten skygger...), men med alle andre detaljer på, inkludert alle spesialeffekter. Ligger på 60 når det ikke skjer så mye, og synker litt når det skjer noe. Får 42 fps i demo1-benchmarken.

Jeg er veldig overrasket over at jeg kan spille dette spillet med mitt system, og det går faktisk kjempefint. Tror faktisk jeg venter med å oppgradere... venter til Doom 4. :p

Endret av bureaucrator
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...