Gå til innhold

Win2k eller winXP?

Anbefalte innlegg

Burde jeg oppgradere til winXP? Liksom, er det noen særlig gevinst i det hele tatt?

Har hørt mye kjipt om xp, blant annet at alt går til helvete hver gang man legger inn et nytt spill osv..

Fikk det i posten av en kamerat for en stund siden. Han sier det funker greit, men vet ikke helt jeg.. :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppgradere til Win2k? Why?

Det er jo de samme spillene som funker i XP som i 2000, men det spiller ingen rolle. Hvis du har en litt gammel datamaskin, så ikke oppgrader, ettersom flere drivere kan være for gamle, eller at enkelte ting ikke støtter XP, men jeg har jo Xp på en eldgammel IBM PC, med kun 133 mhz, 128 br sdram, og et patetisk dårlig skjermkort, men Xp funker faktisk oss meg, men det er jo da ikke sikkert at det gjør hos det. Så gjør hva du vil, men jeg anefaler Windows XP, det er sykt stabilt, aldri kræsja en eneste gang. Og de fleste programmer funker like bra som de skal gjøre, med unntak av noen da.

Håper du finner ut hva du vil gjøre!

Lenke til kommentar

Jeg forstår heller ikke hvorfor folk holder på promotere w2k. XP er i praksis en oppdatering av w2k som faktisk er stabil for de aller fleste uten å laste ned service pakker på >100MB. Tilfellet med w2k er at det er ustabilt i forhold til XP uten oppdatering. Selv med oppdateringer var w2k mer ustabilt enn XP er nå hos meg. Jeg har ikke sett bluescreen siden jeg sluttet å bruke w2k(i fjor, etter å ha brukt det siden det ble lansert). Et annet moment er at det har kommet mangen fikser til XP etterhvert som både fikser noen sikkerhetshull og kompatibilitetsproblemer som var der i starten.

Og med SP1 for XP rett rundt hjørnet er det ingent tvil om hva som bør velges.

[ Denne Melding var redigert av: kindings på 2002-04-28 09:33 ]

Lenke til kommentar

altså winxp har masse små bugs som irriterer meg grenseløst....men ellers er den jevla bra....kjørte winxp en god stund til jeg ble lei så la jeg in win2k

winxp er kanskje framtiden men jeg hade brukt win2k hvertfall et halvt år.

hvis du installerer win2k nå så har du sikkert en ørten tusen winupdate restarter og rundt 100mb :razz: med bug fixes.

på den lille tiden winxp har vert ute er det en god del bug fixes alerede. så jeg hadde brukt w2k en stund til.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-28 03:49, realace skrev:

Hei!

Hold deg til 98.. så slipper du som meg å få pc'en hacket av noen idioter..

Mvh Realace

...siden 98 er sikkert som Titanic du tenker på eller?

Jeg er en fornøyd bruker av XP, syns det var litt mer flexibelt til mitt system.

Men jeg er enig at det er noen irreterende elementer her og!

Men hvis du vil fjerne alt den fancy grf*en kan du gå på control panel --> performance & maint. --> Adjust for Performance --> Velg det som passer deg best.

Lenke til kommentar

Jeg er en fornøyd bruker av XP, syns det var litt mer flexibelt til mitt system.

Men jeg er enig at det er noen irreterende elementer her og!

Men hvis du vil fjerne alt den fancy grf*en kan du gå på control panel --> performance & maint. --> Adjust for Performance --> Velg det som passer deg best.

og vips så har du en w2k rett ut av boksen :smile:

helknall

Lenke til kommentar

Jeg har brukt Win2k hele tiden og har aldri blitt missfornøyd med det. Aldri fått en eneste blåskjerm.

Største oppetid jeg har hatt et 3 uker, det er utruligt stabilt. Nei jeg holder meg til 2000 helt til enten XP blir fiksa for alle feilan den har eller til MS gir ut en bedre windows som ikke bare selger på utseende.

Lenke til kommentar

Jeg sleit litt med bugs i XP, gikk tilbake til Win2k SP2. Vel er XP en oppgradering av 2k, men det inneholder mye nytt (potensiale for bugs m.a.o) ..

Forresten er jeg ikke helt fornøyd heller med at XP rebooter ved alvorlige feil, uten noen forklaring (mulig at det går an å forandre på, husker ikke, men det skjedde i alle fall med meg).

[ Denne Melding var redigert av: A_N_K på 2002-04-28 11:52 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...