Tarannon Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Hei. Har fått en kamerat over på besøk her nå, og hadde tenkt å spille litt over nettverk. Fra før av har jeg tre pcer i nettverk (min pc, samboerens og en server) og alt fungerer perfekt mellom de. Når vi satte opp pcen til kameraten min, fungerte det ikke så perfekt. Vi kan pinge hverandre og få kontakt, han kommer seg på internett (vi har nextgentel.. Router koblet til switch for å komme seg på nett), men vi finner hverandre ikke i "network neighbourhood" eller hva det nå heter i XP. Når vi prøver å søke etter maskinnavn med windows' egen søkemotor, skjer det også lite. Det er Windows Xp på alle pcene utenom serveren. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 du finner han ikke i din arbeidsstasjon hvis dere ikke bruker samme WORKGROUP, i engelsk versjon av windows heter den nettopp WORKGROUP, men i norsk versjon heter den ARBEIDSGRUPPE! kanskje han også bruker 01 eller noe annet hvis han har vært på lan el.l. Lenke til kommentar
Tarannon Skrevet 4. august 2004 Forfatter Del Skrevet 4. august 2004 Han har "mshome" og vi har "workgroup". Har ikke vært noe problem før. Bare en ekstra katalog man må finne frem til. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Du har vel prøvd å skrive inn: \\maskinnavn ? Lenke til kommentar
Tarannon Skrevet 4. august 2004 Forfatter Del Skrevet 4. august 2004 Ja. Prøvde "//maskinnavn" nå. Network path was not found, fikk jeg som beskjed. Lenke til kommentar
Tarannon Skrevet 4. august 2004 Forfatter Del Skrevet 4. august 2004 Og med slash'en andre veien da Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Har du sjekket at Firewall-en ikke blokkerer NetBios trafikk? Dette kan være årsaken til at dere ikke kan se hverandre. Eventuelt kan du skru at firewall-en på begge datamaskinene, for å teste om dette virkelig er problemet. Lenke til kommentar
Noiria Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Han har "mshome" og vi har "workgroup" Jeg ville prøvd å faktisk sette samme workgroup på begge. Velg MSHOME eller WORKGROUP. Det er jo bare å stille det tilbake dersom det ikke hjelper Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå