kattastein Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 (endret) Jeg skal kjøpe videokamera for første gang og er virkelig helt grønn på området. Jeg har sett meg ut dette kameraet til under 4000,-, men vet fra bl.a. PC-kjøp at det ofte kommer mye i tillegg. Så jeg lurer derfor på: Hva trenger jeg i tillegg? Videoredigeringsprogram sikkert (hva vil dere anbefale?). Hva mer? (Ja, jeg vet jeg ville fått et bedre kamera til dobbel eller tredobbel pris, men mener selv det er idiotisk å bruke mer penger enn jeg har på noe jeg ikke aner noe om. Hvis noen har tips om bedre kameraer i samme pris-kategori blir jeg selvsagt glad.) Endret 4. august 2004 av kattastein Lenke til kommentar
reznor15 Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Jeg har et canon Mv650i. Er ganske fornøyd med det. Har en utrolig god zoom (22x). Masse funksjoner som manuell blender, focus, lysstyrke og andre videomoduser (mørkmodus,spotlight,badestrand). Har også noen digitale effekter. Hva du trenger i tillegg: Skal du redigere på pc'en trenger du ett videoredigeringsprogram. Du kan laste ned gratisversjon av windows moviemaker hvis du ikke har den fra før av eller gå over til pinnacle studio hvis du synes det er bedre. For å "capture" video fra dv-kamera til pc'en trenger du en firewire/i-link kabel og selvfølgelig en port/inngang bak pc'en. Har du ett gammelt hovedkort så må du nok kjøpe et pci kort med firewire innganger men ellers er det som oftest innebygget i hovedkortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå