Gå til innhold

Samsung VP D101

Anbefalte innlegg

Hei! I morra er det lønningsdag(jippi) og da har jeg tenkt til å kjøpe mitt aller første videokamera. Dette er noe jeg alltid har ønsket meg, så gleder meg skikkelig til morgendagen:)

Ser at elkjøp har tilbud på Samsung VP-D101 for bare 3500. Vurderer det, for jeg kan ikke bruke noe mer enn 4000. Men er dette videokameraet noe bra? Noen som har erfaringer med dette kameraet, eller andre samsung modeller?

Jeg skal filme en del fotballkamper, så batteritiden er noe av det viktigste for meg. Så hvordan er batteriet på Samsung? Det må nødvendigvis ikke vare i 90 min, men burde minst være 80. Trenger ikke filme hele kamper, men ihvertfall det aller meste, rundt 80 min.

Men hvis dette videokameraet bare er noe møkk, har dere noen andre anbefalinger under 4000 kr og som gjerne selges i vanlige butikker? Har ikke så lyst til å bestille over internett, er så mye styr. Har erfaring med at det tar litt tid, og syns det er greiere å kjøpe i butikk hvor man får mer service, og om det skulle skje noe med varen er det mer lettvint å bare stikke bort til butikken for å bytte den fremfor å sende den tilbake i posten og alt det der. Men om de tilbudene elkjøp, euronics, osv har bare er noe dritt, så får jeg kanskje bestille allikevel.

Skal som sagt filme fotballkamper, og ellers blir det feriefilming og kortfilmer til skole, sammen med kamerater osv. Så jeg har ikke så store krav, forlanger batteritid over 80 min og et ellers greit kamera. Trenger ikke være kjempefancy.

Håper noen har noe å si om det samsung kameraet, for jeg har søkt masse uten å finne noen tester eller brukererfaringer. Så har ikke peiling på om dette er et bra kamera. Men prisen er ihvertfall bra, har ikke lyst til å bruke mer enn 3500.

På forhånd takk!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne vil jeg gjerne vite mer om også. Digital ut (Firewire) og 16X optisk virker bra til den prisen.

Noen som har linker til tester eller har kjennskap til kameraet?

henning

PS: Espen Andreas, Elkjøp selger dette kameraet kun på internett!

Endret av Funkypapa
Lenke til kommentar

Hadde ikke regnet med noe annet! Det jeg sa var at for å få den prisen (3500) så må man bestille på nettet - Jeg forholder meg bare til det som står på siden deres.

Ingen som har linker eller erfaring med dette kameraet?

Endret av Funkypapa
Lenke til kommentar

Hei Funkypapa. Jeg kjøpte meg kameraet i forrige uke og er veldig fornøyd med det! Har filmet masse med kamerater, og alle de syns også at det er veldig bra. Nå har jo ikke jeg noe erfaring med videokameraer før jeg fikk dette, så vanskelig å sammenligne med andre typer.

Batteriet som følger med varer ikke veldig lenge, men det går jo an å kjøpe et ekstra batteri eller et annet som varer lengre om du har planer om å filme i lange perioder. Det skal ihvertfall jeg gjøre etterhvert.

Hittill har jeg absolutt ingenting å klage på, har hatt det mye gøy med det. Zoomen er bra, bildekvaliteten er også veldig god og nattmodusen er skikkelig bra! Har filmet en del ute på natta når vi har råna rundt på moped og motorsykler og da har nattmodusen vært veldig god å ha.

Syns det er lett å bruke og designet er bra. Et ganske fint kamera i forhold til flere andre modeller. Siden jeg ikke har erfaring med andre videokameraer som sagt vet jeg ikke hvilke funskjoner Samsung VDP101 har eller ikke har i forhold til ande typer, det jeg vet er at jeg er veldig fornøyd med at jeg brukte lønninga mi på dette videokameraet:-) Så når neste lønning kommer blir det DVD-brenner og redigeringsprogram:-))

Jeg søkte rundt på internett i flere dager utenom å finne noen anmeldelser på dette kameraet, så kan ikke hjelpe deg der. Men han jeg snakket med på elkjøp anbefalte Samsung VDP101 og hadde ingenting vondt å si om det. Så hvis du vurderer å kjøpe det kan du jo stikke på elkjøp å snakke med de der før du bestemmer deg. Men jeg kan bare anbefale det, har hatt og kommer til å ha det mye gøy med det videokameraet:-) Tilbudet er forresten også i butikkene. Syns det er litt rart de skriver at "dette tilbudet gjelder bare på internett" på absolutt alle varer når mange av tilbudene også er i butikken.

Hvis du har noen spørsmål er det bare å fyre løs, eller så kan du jo sjekke samsung.com hvor det står litt om VP-D101.

Endret av EspenAndreas
Lenke til kommentar

Hei Espen Andreas

Takk for svar. Virker som du har fått deg et brukbart kamera til den prisen. Skal ta turen til elkjøp i morgen og sjekke det ut. Får også lønn i morgen, så det blir nok et kjøp uansett. Var egentlig mest spent på natt-modus, ettersom mange av billig kameraene sliter her. Godt å høre at du synes det fungerer bra.

Henning

:w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...