Tomjac Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Skal en tur til Afrika og har ikke muligheten til å laste bildene over på PC'en. Derfor finnes det to muligheter.. X antall CF kort eller f.eks Archos Gmini 220 Noen som har erfaring med denne evt. andre medier for å dumpe CF kort til.. Trenger bare 10-20GB lagring, trenger ikke skjerm eller andre fancy løsninger som MP3 etc.. Men helst liten og hendig, og enkel i bruk.. Lenke til kommentar
Taggart Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Har hatt Archos Gmini i ca. 2 måneder, og har blant annet brukt den som lagringsmedia i forbindelse med årets ferie. Tok vel 3.000 bilder i løpet av 3 uker i RAW format og disse ble løpende (daglig) overført fra CF til Gmini. Fungerer veldig bra nå som jeg er kommet inn maskinen. Er ikke særlig flink til å lese bruksanvisninger, er jo "mann" , og lurte litt den første timen på om dette var et bomkjøp, men så demret det. Fikk satt innstillingene til å vise alle typer filer (deriblant RAW filer), og lærte meg etterhvert opplegget... Liten og lett, forholdsvis rimelig (ca. NOK 2.500,-), god batterikapasitet, relativt hurtig overføring fra CF til Gmini, enkelt og overføre bilder når du først har forstått opplegget, enkelt å oppgradere software gjennom Archos sine sider, etc. etc. Har ikke behov for noe annet enn å dumpe bilder ned på et større medium for deretter å behandle disse på PC (PS CS) når jeg kommer hjem... Skjerm for forhåndsvisning var mao. ikke et av mine beslutningskriterier ved kjøpet. Er strålende fornøyd i etterkant, og har ikke noe problemer med å anbefale denne dersom du ikke har behov for å se "shots" før du kommer hjem igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå