fantaboy Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Jeg kjører P4 2.8 GHZ @ 3,6 ghz - vcore= 1.625 Temperaturen ligger på 50 grader load, og over 60 grader når jeg kjører spill ol. Jeg har en Swiftech MCX 478 kjøler + 80mm Delta vifte, og det skal være noe av det beste luftkjølinga man skal få har jeg hørt\sett. Jeg syns det er veldig rart at tempen er så høy. Jeg har kjørt denne klokken på prosessor i vel 3-4 måneder, og alt fungerer perfekt. Kjølpastaen har ingen tendenser til sverte, eller sort farge. Jeg syns heller ikke at ribba virker veldig varm. Jeg har et LianLi PC65USB kabinett som har 2 80mm vifter i front, 1 bak, og 1 i topp, og luftgjennomstrømningen fungerer bra. En annen grunn til at jeg syns det er rart at den viser høy temp er at jeg nylig har fått nytt av samme hovedkort (Abit IC7 MAX3), fordi det forrige kortslutta Og jeg trodde da at det viste feil, så jeg var optimistisk til å få det nye, men det samme viste seg. Bør jeg bekymre meg for dette? Noen som har noen komentarer til situasjonen? Lenke til kommentar
fantaboy Skrevet 4. august 2004 Forfatter Del Skrevet 4. august 2004 PS! temp er også HØY uten at jeg har klokka noe som helst.. den kan f.eks ligge på 44 grader når jeg sjekker i bios med en gang jeg har slått på pc`n. Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Denne tempen tror jeg ikke du trenger å bekymre deg over. Kan være temp.måler på hovedkortet som viser feil også. Men har til gode å se tester med denne kjølinga... Husk forresten på at det er sommer, temperaturen stiger i pc-en også. Lenke til kommentar
fantaboy Skrevet 4. august 2004 Forfatter Del Skrevet 4. august 2004 yes, vet det... men den er høy ellers også men tror jeg driter i den Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Har funnet ut på abit forumet at ic7-max3 kortet viser for høy temp. Varierer mellom 6-12 grader for mye i forhold til det det skal være. Skiftet nettopp samme prosessoren du har over fra ic7-max3 til P4C800E-deluxe og gradene sank ganske mye i forhold til ic7 kortet. Bruker vannkjøling da men forskjellen er der uansett. Lenke til kommentar
fantaboy Skrevet 4. august 2004 Forfatter Del Skrevet 4. august 2004 hehe, okei, betryggende å høre Lenke til kommentar
fantaboy Skrevet 4. august 2004 Forfatter Del Skrevet 4. august 2004 det gjelder kun CPU temp måler`n eller? Lenke til kommentar
fantaboy Skrevet 4. august 2004 Forfatter Del Skrevet 4. august 2004 så en del om temperatur angående kortet her Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 (endret) så en del om temperatur angående kortet her Ja der ser du, de andre har jo samme høye tempen som deg. Tror nok du trygt kan trekke av nesten 10grader for rekne deg fram til noenlunde riktig temp. Da ble det plutselig ikke så gale lenger.. Endret 4. august 2004 av 8-Ball Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 (endret) Jeg har en P4-2.8C @ 3.5 og jeg ligger på max 51-52 grader load (noen extra grader de dagene sola steker som verst). Vcore er 1.56. 60 grader høres ikke unormalt ut nei. Edit: HK er Asus P4C800-E Deluxe, kjøler er Zalman CNPS6000-AlCu Endret 5. august 2004 av Smirnoff Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå