Shetil Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Jeg har en tid brukt et program som holder styr på alle passordene mine på forskjellige nettsteder og slikt. Veldig praktisk, fordi nå trenger jeg bare å huske et passord. Her om dagen begynte harddisken min å klynge seg og jeg bestemte meg for å ta sikkerhetskopi. Ikke lenger etter hadde den lest sin siste sektor. Etter at jeg hadde fått ny harddisk og reinstallert Windows XP så hentet jeg de dataene som jeg hadde tatt backup av. Men til min store forskrekkelse så hadde jeg glemt navnet på verktøyet som tok vare på mine passord. Jeg har med andre ord en passordfil som jeg ikke kan lese. Det viser seg at det er et utall med slike programmer og søk på google ga ikke det resultatet jeg hadde håpet på. Derfor håper jeg noen som bruker et slikt verktøy som lager filen pass.dat leser dette og kan hjelpe meg med en lenke for nedlasting av programmet.... Lenke til kommentar
@ Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Jeg er ingen ekspert men soekte bare litt paa altavista og fant et program som heter PassWD 2000. Her er en link der de nevner at programmet lagrer filer med navnet "pass.dat": http://www.securiteam.com/securitynews/5VP090A1YW.html Lenke til kommentar
Shetil Skrevet 4. august 2004 Forfatter Del Skrevet 4. august 2004 Takk for hjelpen, men det er dessverre feil program. Litt av problemet er at flere ulike programmer bruker filnavnet pass.dat Andre alternativ? Lenke til kommentar
Legion Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 bare en liten tanke, men har du prøvd å åpne filen i en teksteditor? Lenke til kommentar
Shetil Skrevet 4. august 2004 Forfatter Del Skrevet 4. august 2004 Et verktøy som holder på passord er vel et dårlig verktøy hvis det ikke krypterer passordene? Heller? pass.dat inneholder ikke annet en tilfeldige tegn. Jeg har vært innom tanken om å kjøre en rekke ulike krypteringsalgoritmer på dataene for å se hva jeg får ut. Foreløpig sitter jeg og venter på at desperasjonen skal bli stor nok... Lenke til kommentar
Legion Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Et verktøy som holder på passord er vel et dårlig verktøy hvis det ikke krypterer passordene? Heller? njaeeeh, jeg har hørt argument både den ene og den andre veien som lyder fornufting, men det var helle det at filen kanskje inneholdt noen pekepinn på hvilken applikasjon den tilhører f.eks .xml eller .ini eller noe slikt med header, footer og/eller hva-som-helst iom at .dat er en extension som blir hyppig brukt på både det ene og det andre så må du komme med noe annen info som kan være nyttig (hvordan ikonet så ut, hvordan gui'en så ut o.l) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå