P-in-P Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Jepp, de bør droppe oppfølgerne. Men jeg skrev akkurat om dette et eller annet sted: Hele Disney har mistet magien. Synes jeg. Oppfølgerene er verstingene, men for å gå litt lengre, synes jeg til og med Disney Classics har mistet den opprinnelige magien animasjonsfilmene fra 30-, 40- og 50-tallet bar. Sammenlign f.eks. de fem første med de fem siste: Første fem: 1 Snow White and the Seven Dwarfs (fantastisk) 2 Pinocchio (superb) 3 Fantasia (super-duper ultra-magisk) 4 Dumbo (fenomenal) 5 Bambi (kjempedigg) Siste fem: 39 The Emperor's New Groove 40 Atlantis: The Lost Empire 41 Lilo & Stitch 42 Treasure Planet 43 Brother Bear I mine øyne kan ingen av de siste måle seg med hvilke underverk Walt Disney lanserte i begynnelsen. Er Disney best nå eller før? 39 The Emperor's New Groove----> Hysterisk morsom 40 Atlantis: The Lost Empire------> Jeg likte den godt jeg og ble nesten litt lei meg da den var ferdig 2'ern derimot 41 Lilo & Stitch-------------------->Den var da også litt småmorsom 42 Treasure Planet---------------->KONGE 43 Brother Bear------------------->Nåja Lenke til kommentar
gixer Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Jeg var sikker på at jeg leste at Pixar og Walt Disney nylig avsluttet samarbeidet. Ryktene ville ha det til at det var fordi Pixar innså at de ikke behøver WD for å lykkes i bransjen. Næmmen så fint da! Liker ikke helt at Disney får cred for arbeidet til Pixar. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Av de 5 siste Disney filmene har jeg kun sett Lilo, som jeg likte, men ikke like mye som de gamle klassikerne. Jeg tror grunnen til at magien er litt borte er at jeg er blitt eldre, og filmene ikke er laget for meg som er 16 år gammel. Men så er jo Pixar sine filmer alle helt vondt-i-magen god, så det er mulig WD er på vei ned. Lenke til kommentar
oddis89 Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 42 Treasure Planet den er jo drit bra men ja den kan ikke måle seg med de første beste isney filmene... min favoritt er jo løvenes konge (1'eren). 2eren er ikke noe bra men 3eren er jo sinnsykt kul da. men kan ikke kalles noen oppfølger brae "extra" hehe har ikke leste alt bare halve første siden. er enig med at disney har mistet mye av magien men en gang i blant så finner de et reservelager.. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 (endret) Det er jo selvsagt at stilen forandrer seg på nesten 100 år. Dataprogrammer tar mer og mer over den gammeldagse måten å lage tegnefilmer på. Dere er vel ikke så tette at dere tror de samme uglene/gubbene som lagde Snow White på 1930-tallet enda jobber i Disney? Det har sikkert kommet 2 nye generasjoner animatører siden da, som har lært helt andre teknikker enn håndmalings-teknikkene på 30-40tallet da alle de "store" filmene kom. Da må det jo se annerledes ut. Endret 14. juni 2005 av Bitex Lenke til kommentar
Xanitra Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 Bitex> Men herregud da, kvaliteten bør da fortsette for d Lenke til kommentar
Knast Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 (endret) enig i at kvaliteten synker mye.. filmene var mye bedre før. Også enige at de heller skal avslutte pengemaskinen sin og beholde verdigheten for de gamle filmene... synd at disney har blitt til noe slikt.. litt off-topic: sett et par gamle disney-filmer nå i nyere tid. Mange gode morsomme poenger/vitser som man ikke forstår når man ser filmene som liten drittunge.. et moderat eksempel fra Lion King (I såklart), hakuna matata sangen: "Timon: For... Da han var et ungdomssvin Pumbaa: Da jeg var et ungdomssvin Timon: Veldig pent Pumbaa: Takk! Timon: Hans egen aroma fikk en sel som var pell, og han ryddet savannen når det led imot kveld Pumbaa: Jeg er følsom og sart, og min hud er tykk, og det sved For de bak fikk nervøse rykk. Å…, for en skam! Timon: Hans hud ble ram Pumbaa: (merk)Sosialt var jeg lam(/merk) Timon: Hans duft var så stram Pumbaa: Å…, det gikk helt skeis Timon: Det gikk helt skeis Pumbaa: Hver gang jeg... Timon: Hysj! Ikke så ungene hører det... Pumbaa: Å…, sorry. Hakkuna Matata To besnerende ord Hakkuna Matata En skjønn metafor Du glemmer sorger Som du møter på jord Det er en problemfri Filosofi Hakkuna Matata " denne tok jeg ikke før for et par mnd siden.. jeg er 17 nå, så den første gang da jeg var ca 5-8 år tror jeg... Endret 15. juni 2005 av lathorv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå