Xanitra Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 (endret) Vi husker alle Lion King, og dens magi. Meget bra film i beste Disney stil. Disney fant ut at de ville ta i bruk gamle klassikere å lage oppfølgere. Det er en grei tanke det, vi har alle hørt om oppfølgere, men nå går det over alle støvleskaft! For disse oppfølgerne tar ikke lange tiden å lage, og de suger!!! Havfruen Lady og Landstrykeren Oliver og gjengen. Skjønnheten og udyret.. listen bare fortsetter.. Fantasia Lion King har fått atter en konge, ( den tredje i rekken ) å nå er det snart Snehvit, og Dumbo sin tur. Kan noen få dem til å slutte? Endret 4. august 2004 av Xanitra Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 alle disney filmer har en spekulativ moral som små barn ikke bør se Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Disney har mistet all sin troverdighet hos meg, som du sa så er jo lion king et mesterverk, men de stygge oppfølgerne som bare er et desperat forsøk på å få enda mer penger kan de holde seg langt vekke fra Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Jepp, de bør droppe oppfølgerne. Men jeg skrev akkurat om dette et eller annet sted: Hele Disney har mistet magien. Synes jeg. Oppfølgerene er verstingene, men for å gå litt lengre, synes jeg til og med Disney Classics har mistet den opprinnelige magien animasjonsfilmene fra 30-, 40- og 50-tallet bar. Sammenlign f.eks. de fem første med de fem siste: Første fem: 1 Snow White and the Seven Dwarfs (fantastisk) 2 Pinocchio (superb) 3 Fantasia (super-duper ultra-magisk) 4 Dumbo (fenomenal) 5 Bambi (kjempedigg) Siste fem: 39 The Emperor's New Groove 40 Atlantis: The Lost Empire 41 Lilo & Stitch 42 Treasure Planet 43 Brother Bear I mine øyne kan ingen av de siste måle seg med hvilke underverk Walt Disney lanserte i begynnelsen. Er Disney best nå eller før? Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Synes absolutt de første er de beste, og såklart lion king(som kom på begynnelsen av 90 tallet hvis jeg husker rett?) Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Den er meget bra ja. 1994 var det vel. Men kvaliteten har gått mye mer opp og ned de siste årene... Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Vel, nå kom jo Snehvit på 1930-tallet, så de har selvsagt bytta ut endel tegnere og animatører siden den tida. Klart det ikke ser likt ut. De bruker helt andre metoder på å lage tegnefilmer nå enn før, og sikkert noen nyutdannede animatører fra animasjonslinja på universitet ellerno Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Synes nå at "The kings new groove" var en kongefilm jeg da, men! Lenke til kommentar
Ninpo Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Ingen Disney oppfølger har vært bra. Ikke som jeg har sett vertfall. Men den beste av de nye Disney filmene så syns jeg Brother Bear var best, Den likte jeg faktisk Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 (endret) Synes det er litt trist at ingen lager psycho-tegnefilmer av Looney Toons-typen lengre heller. Sånne korte 5-minutt snutter med masse gladvold og dreping av karakterer på utallige måter som aldri dør anyways, der hver film har sitt eget symfoniorkester-soundtrack som er perfekt timet. Kanskje det er for politisk ukorrekt? Animaniacs kommer ganske nært den stilen, men ser for dataanimert ut liksom.. Alle looney toons-filmene kom på 50-60 tallet. Endret 4. august 2004 av Bitex Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Atlantis: The Lost Empire har vill skyting med automatvåpen, personer med sære fetisher, og en karakter som er en egoistisk forræder. Det hele toppes med ett marsipanlokk av sedvanlig klisjéer og en luv story. Positivt at filmen ikke er en musical, hvor alle synger om hvor glade de er før de brekker seg. I motsetning til de andre filmene av nyere dato er dette grei sci-fi/ fantasy underholdning, skjønner ikke hvorfor så mange misliker den. Lenke til kommentar
Xanitra Skrevet 4. august 2004 Forfatter Del Skrevet 4. august 2004 Synes nå at "The kings new groove" var en kongefilm jeg da, men! here here... den er bare stor! Synes også at den var bedre på norsk, enn på engelsk.. men eeh, der er det ikke mange som er enig. Poengene kom bedre frem på norsk.. ja, eeh. Lenke til kommentar
Xanitra Skrevet 4. august 2004 Forfatter Del Skrevet 4. august 2004 Synes det er litt trist at ingen lager psycho-tegnefilmer av Looney Toons-typen lengre heller. Sånne korte 5-minutt snutter med masse gladvold og dreping av karakterer på utallige måter som aldri dør anyways, der hver film har sitt eget symfoniorkester-soundtrack som er perfekt timet. Kanskje det er for politisk ukorrekt?Animaniacs kommer ganske nært den stilen, men ser for dataanimert ut liksom.. Alle looney toons-filmene kom på 50-60 tallet. ja, fy flate.. det er litt off topic... men Disney har jo laget mange Donald klassikere på vell 5 minutter, så du er inne på noe. Min favoritt er Tom og Jerry.. det er bare så konge. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 (endret) ^- what he said. Har storkost meg med alle de siste Disney Classic-filmene fra og med Hercules. Fantasia 2000 har jeg ikke sett, da jeg syns den originale var gresselig kjedelig, men resten av dem er ypperlig underholdning. Dette er filmer jeg fint kan se med mine kommende barn uten å nødvendigvis kjedes i hel. Humoren i de siste filmene er det som gjør dem så gode.. det er typisk "snuble og ramle i en sølepytt"-humor, og det er dypere greier som ikke nødvendigvis alle tar. Edit: "he" = Nisje Olm Endret 4. august 2004 av psilocybe Lenke til kommentar
Gunnar_ Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 "Og ta med deg kua di" <- Åsleik Engmark i Mulan... han redder hele den filmen Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 ^- what he said. Har storkost meg med alle de siste Disney Classic-filmene fra og med Hercules. Fantasia 2000 har jeg ikke sett, da jeg syns den originale var gresselig kjedelig, men resten av dem er ypperlig underholdning. Dette er filmer jeg fint kan se med mine kommende barn uten å nødvendigvis kjedes i hel. Humoren i de siste filmene er det som gjør dem så gode.. det er typisk "snuble og ramle i en sølepytt"-humor, og det er dypere greier som ikke nødvendigvis alle tar. Edit: "he" = Nisje Olm Kjedet deg under fantasia? Det er jo en av disnyes beste filmer Lenke til kommentar
gixer Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 (endret) Noen av de nyere filmene til Disney er helt forferdelige (tenker da mest på Min Bror Bjørn). Heldigvis får Disney god hjelp av gutta i Pixar til å levere gode filmer som kommer til å underholde i mange år framover. *Gleder seg til "The Incredibles"* Endret 4. august 2004 av gixer Lenke til kommentar
b-real Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Det har kanskje med at vi alle har vokst opp med disse filmene og de fleste har sterke meninger om filmene siden det er noe som er brent inn siden barndommen. Men ja, de tyner filmer som i utgangspunktet ganske så bra ut til det tidspunktet at de egentlig blir så dårlig at..ja..dette skjer Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Jeg var sikker på at jeg leste at Pixar og Walt Disney nylig avsluttet samarbeidet. Ryktene ville ha det til at det var fordi Pixar innså at de ikke behøver WD for å lykkes i bransjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå