Gå til innhold

Asus K8N-E Deluxe Realtek AC`97 Lyddriver Problem

TheBuG

Anbefalte innlegg

Hei å hå..

Kjøpe meg ny pc for 1 uke siden fra komplett.

-Asus K8N-E DELUXE Hovedkort Socket 754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid,

-AMD Athlon 64 3200+ 2.2 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED

-TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs

-nvidia asus fx5200-128mb skjermkort, tv ut 2x dvi

-og ett lass med western digital harddisker. (1 sata,2pata) (lass) :roll:

-Chieftec CX-03 Blue Aluminium w/USB and Firewire. (without PSU)

-Chieftec Strømforsyning ATX 420W 2vifter Strømforsyning for P4/AMD CPUs m/PFC

-(3x92mm papst vifter og 2x80mm papst vifter og viftestyring.)

harddiskene pleier å ligge på litt under 35 grader med slapp vifte kjøling

og cpuen ligger på 46 grader ca, på idle men kun cpu vifta som kjører.

-(NorthQ Silent Ice II K8 CPU-Kjøler Socket 754/940, (19db))

Problemet er at pcen enten får en blå skjerm og rebooter eller bare rebooter ELLER bare henger helt også må JEG reboote. Blå skjermen er jo bare synlig i kun 1 sekund så der er vanskelig å få med seg alt, så jeg satte opp dv kameraet får å ta opp pc skjermen så jeg kunne få med meg hva som står på blåskjermen. Men jeg har bare fått med meg 1 blå skjerm den ene gangen, så jeg er ikke sikker på om det er samme beskjed hver gang. Men dette står det på feil beskjeden :

-------------------------------------------------

a problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer.

if this is the first tiem you`ve seen this stop error screen, restart your computer, if this screen appears again, follow these steps:

check to be sure you have adequite disk space. if a driver is identified in the stop message. disable the driver or check with the

manufacturer for driver updates. try changing video adapters.

check with your hardware vendor for any bois updates.

disabla bios memory options such as caching or shadowing. if you need to use the safe mode to remove or disable componentes.

restart your computer, press f8 to select advanced startup options, and then select safe mode.

technical information: *** STOP: 0x00000078 (0xc0000005,0xf4d0e280,0xf1fadc38,0xf1fab938)

*** ALCXSENS.SYS - address f4d0c280 base at f4ce5000, datestamp 403a423d

beginning dump of physical memory. physical memory dump complete.

contact your system administrator or technical support group for further assistance.

-------------------------------------------------

:dontgetit:

Vel alle disse 0x00.... tallkodene er jeg ikke helt sikker på, vanskelig å tyde fra bildet jeg tok av dv tapen. men jeg kom jo fram til ett fil navn som viser seg å være en lyd driver til Realtek ALC850 lydkortet som er innbygd på hovedkortet. Så da prøvde jeg å uninstalle lyddrivern å legge inn de nyeste jeg fant på www.asus.com. Men det hjalp ikke. pcen tok fortsatt reboot.. rebootene kan varier fra minutters mellomrom til dager, og jeg kan gjøre alt ifra å spille til å la bare pcen stå på og laste ned om natta. pcen rebooter når som helst. Vel så da hadde jeg kommet fram til at å reinstallere lyd driverne ikke funka, så da ga jeg faen å dro ut den harddisken jeg før hadde windowsxp på og putta inn en anne disk for å gjøre litt forandring der. så reinstallerte jeg windows xp på nytt og lasta ned nyeste av directx9c og nyeste nvidia driverne og så fant jeg noen lyd drivere som var whql klassifiserte eller åssen man skriver det.. så jeg tenkte hmmm, dissa så fine ut. Installerte dem men etter noen timer tok pcen en blå skjerm og reboota igjen :dontgetit: Jeg skal ikke si hva jeg kanskje har tenkt til å prøve som neste steg for da sier en av dere bare at .. JA jeg kan nok tenke meg det at det er det som er feil. :D hvis det er noen som har hatt samme problemer og har noen forslag så kom med dem. har funnet litt info om folk som har hatt samme problem men de har fiksa det med å reinstallere lyddriverne. noe som ikke funka for meg. jeg skal prøve meg litt mere fram men.. det er ett hat, spesielt når man har fått seg ny pc :no: og i denna "blå skjermen" så står det at jeg kan prøve annet skjermkort, noe jeg har tenkt å prøve på.. lånet meg ett å se. men i og med at det står det .sys filnavnet som er lyddriver så blir jo litt usikker. men detta pc greiene er jo håpløst.. får du en 0x0001 isteden for en 0x0002 så henger jo alt seg og blå skjermer popper opp :w00t: BLERGH to hell with realtek! stick to the nettwork sceene j00 n00bs :mad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...