Ozgul Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Eg har ein partisjon som e på 48,87 GB, men når eg ska formatera den så kommer det opp ein melding om at disken e opp "Volume size too big". Så e det noen som vett koffer det ikkje fungere???? Lenke til kommentar
hce Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Hvilket filsystem prøver du å lage? På 48,87GB ville jeg kjørt NTFS (antar du har win2k eller winxp). Lenke til kommentar
Ozgul Skrevet 4. august 2004 Forfatter Del Skrevet 4. august 2004 de andre tre er FAT32 og det samme sko eg ta på denne 48.87 GB partisjonen Lenke til kommentar
Ozgul Skrevet 4. august 2004 Forfatter Del Skrevet 4. august 2004 har det noe og sei om tre av partisjonene e FAT32 og ein e NTFS?? Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Hvordan formaterer du? Hva brukte du for å lage partisjonen? Det har ikke noe å si at du har andre partisjoner som er FAT32. Du kan fremdeles ha en NTFS. Lenke til kommentar
hce Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 FAT32 har en øvre grense på partisjonsstørrlse. Bruk NTFS. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 (endret) Klippet fra Microsoft: "you must use NTFS to create volumes larger than 32 GB" "the maximum FAT32 volume size that Windows XP Professional can format is 32 GB. Therefore, you must use NTFS to format volumes larger than 32 GB. However, Windows XP Professional can read and write to larger FAT32 volumes formatted by other operating systems." Endret 4. august 2004 av oslo72 Lenke til kommentar
Ozgul Skrevet 4. august 2004 Forfatter Del Skrevet 4. august 2004 når eg brukte NTFS så fynka det ganske bra.. tnx Lenke til kommentar
TEE Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 har det noe og sei om tre av partisjonene e FAT32 og ein e NTFS?? Det har ikke noe å si om du blander litt med filsystemer på partisjonene dine. Antar at du bruker Windows 2000 eller Windows XP. Disse to klarer fint å bruke begge deler. Windows 95 og Windows 95 klarer ikke lese NTFS, så om du bruker en av disse må du bruke FAT32. I så fall er det jo ikke verre enn å dele disken i 2 partisjoner sånn at du kommer under begrensningen FAT32 har på størrelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå