Gå til innhold

vanntank med liv i

Anbefalte innlegg

Lurte litt på om none med litt erfaring på vannkjøling kunne bistå med litt råd?

Har jo forstått det dithen at det er stas m stor tank. Så da lurte jeg litt på å fastmontere et 40-50 liters akvarium på toppen av kabinettet med gullfisk og hele pakka? vil dette være gjennomførbart eller bli mye styr på grunn av gullfisk dritt og andre buskevekster?? (blir jo filter på inn og ut av tanken). Tror dette kan toppe det opplegget til lian li med plastikk fisk i siden.??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gullfiskene ville neppe hatt så godt av dette. Store temperatursvingninger tviler jeg de har særlig godt av. En annen ting er vel at selv om du monterer filter så vil det alltids komme alger og "skit" som ikke hører hjemme i et vannkjølingsystem. I tillegg så får du jo heller ikke brukt antikorrosjons middel og kan heller ikke bruke noe annet tilsettningsstoff som farge.

For å ikke snakke om hvor utrolig upraktisk det er med et svært akvarium på toppen av pc'en. Neehei, om du absolutt vil ha en svær tank (som du ikke tjener en døyt på med mindre du ikke graver den ned og isolerer for kondens), så vil jeg heller foreslå at du faktisk kjøper lian li vinduet med plast "fisk" i og gjør om dette til et akvarium!

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar

:hmm: det blir nok litt kronglette men men et 50L akvarium kan det bli så veldig store svingninger da? vet ikke jeg men et filter i utgangen av tanken var det jeg tenkte på for å slippe drit i systemet? men det er jo bare på ide stadiet enda. Fått så mange ideer etter jeg har begynt å tenke på å lage en litt orginal maskin. Som feks bygge en mini ATX inn i en brannbil modell og ha brannslanger ut for å skjule alt av ledninger på en kul måte?

Var litt inne på tanken med dekk isteden for bein og Norwegian modellers har noen fete 4tommers felger til monster truck, vet ikke helt hvordan dekk de kan skaffe til men det finner man jo ut av.

Noen som har prøvd seg på et oktagonalt flattliggende tower m skjerm oppå?? lurer litt på om det ville sett fett ut? :ermm:

Lenke til kommentar

Algeproblemet vil ikke bli så stort der det er mørkt.

Men med plexi og lys på vannblokken gror de nok der og.

Anti algemiddel for akvarier kan tilsettes og hjelper godt.

Problemet her blir varmen. Du må nok ha en solid radiator

hvis du ikke skal ta livet av fiskene. Så små akvarier trenger

nesten ikke varmekolbe da de trekker til seg romtemperaturen

og varmen fra belysningen.

En PC gir fra seg mange Watt i varmeeffekt...

Over 30 grader på vannet og mange fisker vil dø.

Større akvarier må ha kolbe med termostat. Altså ikke tilførsel

av varme konstant de heller. Det er forskjell på store og små

pga. forholdet mellom overflate og innhold endres.

Endret av OogaBooga
Lenke til kommentar

Fisken komer til å dø!

• Det blir for varmt!
  • Vann kjøling krever kjemikalier for å fjerne alger (ikke bra for fisk)
  • Har du noen geng tengt deg på LAN/dataparty med det der?
  • Du kan ikke bruke datan samtidi som du rengjør akvariet.
  • Sang: Fiskebollen bor i havet. Havet er fiskebollens hjem.
  • Hei jeg er en fisk. Jeg vil være fri. Men slemme menesker har fanget meg for å putte meg i et akvarium med kjøle veske og en temperatur 10grader høyere en det som er normalt.
  • Det er som å bruke en bil radiator som radiator til radiator på datan!
  • SERIØST. Jeg og du er ganske like. Vi har begge fritids problem :p Jeg tengte å putte en "lavalampe" i datan min! Tenk DEN temperaturen det hade blitt da!!!

:innocent::innocent::innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...