Gå til innhold

Barebone... ikke HELT stille...

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en Shuttle SB62G2 barebone pc som jeg har puttet litt ekstra i...

Bl.a. et PCI lydkort med tre egne prosessorer, og et skjermkort(vifteløst)

Derfor er det som er igjen av vifter PSU vifta, CPU og Northbridge.

Disse støyer litt vel mye, siden jeg har et prosjektstudio som er MEEEGET sensitivt for støy... :)

Fikk i går tak i et litt eldre støykabinett, og det ble vesentlig bedre.

Problemet er bare at det rett og slett blir litt vel varmt når jeg putter barebonen inni kabinettet, til tross for at kabinettet har en relativt kraftig vifte...

Det virker hovedsaklig som om det er skjermkortet/CPU som er det største problemet, siden de virkelige problemene oppstår når jeg jobber med både musikk og grafikk, ikke bare med musikk alene... (Tipper varmen fra lydkortet er ganske konstant, siden prosessorene på kortet går hele tiden - driver egen software)

Har noen noen gode tips til hvordan jeg kan få denne maskina stille, uten å gå i banken etter lån? :)

Det ideelle hadde jo vært om jeg fikk til dette uten å ha masse "ekstra" stæsj på utsiden, siden jeg valgte barebone-formen fordi den er så liten og hendig... (Mulig DET valget ikke var rett, men kanskje litt sent nå... hehe..:))

Gode ideer mottas med stor takk!

-eirikur-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke hvor god plass det er i den barebone-kabbiset men du kan sikkert bytte ut NB med en passiv kjøler...

En annen ting du kan gjøre er å fjerne CPU-vifta og isteden sette på ei stille 120mm bak. Bedre kjøling + stille :thumbup:

I tilegg til dette hadde det vært lurt å kuttet et lite hull i siden og satt inn litt netting, slik at du vil få bedre luftgjennomstrømming. Hvis du gjør dette tror jeg tempen i kabbiset vil synke drastisk. :yes:

Alt du trenger er en "dremel" og litt skillz...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...