Tfosheim Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Intel introduserer 64-bits Pentium 4 Prosessorgiganten Intel har i all stillhet oppdatert produktoversikten sin med tre "Prescott"-baserte prosessorer med 64-bit-støtte. EMT64-teknologien er nesten identisk med AMD eget 64-bit instruksjonssett, x86-64. Les artikkelen her Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 stilig...om de bare får Pentium M cpu'er med EM64T...sukk.... Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 *Venter på tester* Får håpe at 64.bit utviklingen hos programvareprodusentene kan få litt fart på seg nå Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 -Det er alltid noen som er så langt bak i løypa, at de faktisk tror de leder- mvh stolt eier av FX-53 Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Dette er vel det som skal til for at programmvareprodusentene skal få opp farten , det er vel liten tvil om at de har "ventet" på Intel ,noe annet ville være rart da de tross alt er den suverent største på markede . Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Hmmm. Dette liker jeg. Blir nok noe som dette jeg skal ha, hvis jeg bygger meg PC igjen. Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 64bit pentium med 1066fsb...hehje Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Var det ikke det jeg visste.... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 stilig...om de bare får Pentium M cpu'er med EM64T...sukk.... Ikke så usannsynelig at den kommer , blir muligens den som kommer i neste trekk og da blir det morro på berget Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 -Det er alltid noen som er så langt bak i løypa, at de faktisk tror de leder- mvh stolt eier av FX-53 bra sagt, og sant er det. :!: ellers er det jo positivt at det endelig blir fart på 64bit utviklingen. Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Dere med Prescott: har dere prøvd å installere WinXp AMD64? -Skulle ikke forundre meg om dere fikk det til funke. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Dette høres nesten for godt ut til å være sant, og det vil i så fall vil første gang nye teknolgier kommer på markedet uten noen form for prispåslag. , og hva er nye teknolgier her da ? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Dere med Prescott: har dere prøvd å installere WinXp AMD64? -Skulle ikke forundre meg om dere fikk det til funke. Jeg tviler! Det må nok støttes av biosen først slik at biosen rapporterer om 64bit støtte til OS'et og det vil nok stoppe forsøket ganske kjapt. Forresten synes jeg det er et alttelig spill av intel å hemmeligholde og bagatelliserer EM64T slik de gjør nå. Rett og slett barnslig! Men jeg liker godt at de kommer etter. AMD trenger litt konkurranse på 64bit for så vi får lavere priser. Får bare håpe blir så bra at den kan sammenlignes med AMD's CPU'er. Håper vi får se noen grundige tester snart. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 (endret) Da blir det vel et 775 / 925X HK snart .... greit å slippe midlertige sokkler (les;754). O Dahle: Synes intel gjør lurt i å lansere 64-bits cpu til en eksisterende socket ... man "trenger" jo ikke 64-bits CPU med det første. Likte aldri AMDs stategi med å lansere en socket med beregnet levetid på 5 år før den legges død.... Får vell høgg for dette Endret 4. august 2004 av JEG76 Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Dere med Prescott: har dere prøvd å installere WinXp AMD64? -Skulle ikke forundre meg om dere fikk det til funke. Vet ikke om vi skal tro på Intel, men de sier ihvertfall dette: (Intel® EM64T) requires a computer system with a processor, chipset, BIOS, operating system, device drivers and applications enabled for Intel EM64T. Processor will not operate (including 32-bit operation) without an Intel EM64T-enabled BIOS. Lenke til kommentar
Demolish Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Da blir det vel et 775 / 925X HK snart .... greit å slippe midlertige sokkler (les;754). O Dahle: Synes intel gjør lurt i å lansere 64-bits cpu til en eksisterende socket ... man "trenger" jo ikke 64-bits CPU med det første. Likte aldri AMDs stategi med å lansere en socket med beregnet levetid på 5 år før den legges død.... Får vell høgg for dette 5 år er faktisk lang levetid i denne sammengengen (faktisk, lang levetid generelt innen data) Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Likte aldri AMDs stategi med å lansere en socket med beregnet levetid på 5 år før den legges død.... Hvor har du 5 år i fra? Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Synes godt Intel kunne lansere EM64T, for fullt, om ikke annet for å tenne litt bål under føttene på endel software-hus. Likevel er jeg enig med JEG76, er ikke som om det er nødvendig enda. Ingen vanlige arbeidstasjoner benytter over 4GB RAM og software støtten er enda ganske langt unna. Beta-utgaver og linux er kanskje alternativer for endel av oss nerder, men på 90% av alle solgte maskiner er det ikke engang et tema. Neste gang jeg handler skal det definitivt være noe med AAC eller CnC (stor takk rettes til AMD ), NX/XD og 64-bit støtte tar ogås jeg gjerne på kjøpet, forutsatt at det ikke koster meg noe ekstra Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Socket 754 ser egentlig svært bra ut, de kunne godt droppet hele socket 939 for min del. Eneste poenget jeg ser med socket 939 er når de får dual prosessorer for den sokkelen. Da er det bra med dobble minnekanaler.. Lenke til kommentar
josse Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Når får man altså plutselig en prosessor med både HyperThreading, XD/NX-bit, 64-bit og kanskje snart Cool'n'Quiet/AAC-technology. (Intel: NX og "Cool'n'Quiet" til høsten) Plutselig er det Intel som har den mest oppdaterete teknologien, og det til en hyggelig pris. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå