Gå til innhold

Ny maskin til juletider

Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Heihei!

Satt her og funderte litt på om jeg skulle kjøpe meg ny maskin til rundt juletider....
Maksimalpris 20k...

Har noen deler fra før av: Kabinett, 5.1 lydkort og nettverkskort...

Har satt opp et oppsett - med "beregnede" priser...

Athlon 64bit FX-53 2.4ghz = 4.000
WD Caviar 250gb x 2 = 2.500
WD Raptor 36gb (sysdisk)= 0.600
HK (Noe nforce3-250gb) = 1.300
Corsair 1024mb = 3.000
X800XT (512MB?) = 5.000
TOTALT = 18.900.-

Inkludert frakt og surroundheadsett havner jeg vel på omtrent 20.000 blank wink.gif

Noen som har kommentarer å komme med? Oppsett, ytelse, pris, tid å handle på?

Mvh.
Meg :hmm:

Endret av Slettet-EkRmMDKFIU
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU
et veldig bra oppsett det der!! men husk, til jul får du nok et bedre oppsett til lavere pris.. ;)

Mja - ikke vær sikker på det.... Prosessoren jeg har valgt ut koster per dags dato 7.300 spenn ;)

Er prisene slik jeg tror dem vil være en stund frem i tid... Men innføringen av to-kjernede prosessorer neste år er jo også spennende..... Så mye å ta hensyn til...

Tiddien

Lenke til kommentar

stiller meg tvilsom til at cpu'en faller 3,3k i pris til jul...

Og anngående skjermkortet: hvis kortet utstyres med mer RAM er den mest sannsynlig tregere... Ville tro 512mb på skjermkortet er litt overkill, med mindre man slutter å komprimere teksturene da

2x512mb corsair 3200xl koster idag 3k, så med mindre du tenker på en høyere hastighet ville jeg tro at minne prisen ville falle.

lykke til, jeg og skal nok handle ny pc rundt juletider, satt opp listen og skriver ned prisene ca 1 gang i måneden ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU
stiller meg tvilsom til at cpu'en faller 3,3k i pris til jul...

Og anngående skjermkortet: hvis kortet utstyres med mer RAM er den mest sannsynlig tregere... Ville tro 512mb på skjermkortet er litt overkill, med mindre man slutter å komprimere teksturene da

2x512mb corsair 3200xl koster idag 3k, så med mindre du tenker på en høyere hastighet ville jeg tro at minne prisen ville falle.

lykke til, jeg og skal nok handle ny pc rundt juletider, satt opp listen og skriver ned prisene ca 1 gang i måneden ;)

Hehe - vi får dele erfaringer etterhvert da ;)

Tiddien

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...