Gå til innhold

Noen som har peiling på UPS?

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe UPS til min server. Men jeg vet ikke hvilken jeg skal ta. Har _NULL_ peiling på UPS.

Det er sjeldent at det er nedetid på serveren min, men jeg vil ha en for sikkerhets skyld.

Noen som har peiling hvilken UPS som jeg trenger? Helst så billig som mulig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det spørs jo hva det skal være til da.

Skal det kun være for å skru av maskinen sikkert ved strømbrudd, eller skal det være for å holde maskinen operativ under hele strømbruddet?

Skal det også ta av peak spenninger (lyn og torden osv)?

Lenke til kommentar

Har selv prøvd flere forskjellige UPS'er, og må si, det er stor forskjell.

For å kunne være 100% sikker på at UPS'en skal kunne ta peak spenningene trenger den å kunne levere strøm fra batteriet hele tiden. Dette gjør ikke de billige UPS'ene, de kobler kun inn batteri hvis strøm forsvinner, og strømmer blir derfor ikke "filtrert" gjennom batteriet. Hvis jeg ikke husker heeelt feil så blir disse UPS'ene kalt "Online". Tipper de ligger på ca pris på 5000 og oppover.

Merke vil jeg anbefale APC. Hadde selv en UPS fra de som var av den billige varianten.. (Dermed tok den ikke peak spenningen) og det ble 2 maskiner mindre i "maskinparken" min ;)

Etter å ha kontaktet APC sendte de meg en ny UPS (uten at jeg hadde sendt inn den gamle ellernoe), samt de ordna så det kom folk å hentet den gamle og sendte den til analyse i Irland. Dette totalt uten kostnad for meg. APC har også garanti hvis noe bak UPS'en skulle gå i stykker, men dette vet jeg ikke åssen er enda, siden jeg ikke har fått resultater fra analysen. (På UPS'en jeg kjøpte er garantien på 50.000 euro). Du kan jo også kontakte nettbutikker om dette. Komplett selger værtfall APC såvidt jeg vet, og hvis du presiserer at UPSen skal levere strøm kontinuerlig mellom batteriet kan de sikkert finne en modell som passer dine behov.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...