Mira Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Ser at det domenenavnet jeg har er opptatt på .com, men på .no er det ledig. Men hvordan funker dette med at jeg må oppgi organisasjonsnummer? Hva innebærer dette for meg og for den bedriften jeg oppgir? Kommer bedriften til å merke noe til det? Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 (endret) Bedriften er nødt til å godkjenne det, ved underskrift på domenesøknaden. Det vil også si at bedriften har 1 mindre .no-domene de kan bruke (hver bedrift i norge kan registrere opptil 15 .no-domener) Så ja.. de kommer til å merke det, og.. du bør ikke bare oppgi en hvilken som helst bedrift.. edit> (om jeg ikke husker helt feil, så kan du muligens havne i problemer da du utgir deg for å være en representant for det firmaet..) Endret 4. august 2004 av cfenzo Lenke til kommentar
Mira Skrevet 4. august 2004 Forfatter Del Skrevet 4. august 2004 (endret) Hadde ikke tenkt å oppgi hvilken som helst bedrift er nært tilknyttet til flere, så jeg var bare ute etter å vite hva det innebar for bedriften. edit: Kanskje jeg formulerte meg litt dårlig, jeg har ingen planer om å oppgi en bedrifts organisasjonsnummer uten at de visste det, var heller snakk om å la domenet stå på bedriften til faren min Endret 4. august 2004 av Mira Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 ok.. ja.. det innebærer at de har ett mindre domene å kunne registrere, plus at de er indirekte ansvarlig for hva som skjer under deres domene (ettersom det er de som blir eierne av det..) Lenke til kommentar
Mira Skrevet 4. august 2004 Forfatter Del Skrevet 4. august 2004 Hvordan er reglene for .org og .net da? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 De er ganske frie egentlig (tror jeg). Trenger ikke noe firma elns. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 De er ganske frie egentlig (tror jeg). Trenger ikke noe firma elns. Ta vekk "(tror jeg)". Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Ja, han kan ta vekk ganske ogsaa...... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå