Gå til innhold

Doom III noe bra*?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm....Doom3 :hmm:

 

Pft...imponert er jeg i hvertfall ikke. Grafikken er langt tyngre enn det som strengt tatt burde vært nødvendig... :thumbdown:

 

Grafikken er skikkelig hypet opp da. Hvis du har en skikkelig...og da mener jeg en state of the art (pr.august 2004) pc, så kan du kanskje få litt snadder ut av spillet, men stort sett så vil jeg påstå at Cryotec med sitt Far Cry var flinkere med grafikken.. Mye lettere å dra, samt at du trenger ikke monsterkrefter i pc'n for at det skal se nogenlunde vakkert ut...

 

En annen ting er at dette er blitt laget før...akkurat like skremmende, mørkt og dystert. Snakker da om System Shock 2 (siden jeg bare har prøvd 2'ern). Fikk egentlig stort sett et flashback til det spillet. :nei:

 

Min helhetsvurdering av spillet er vel egentlig at spillet er helt ok, men med tanke på alle forsinkelsene (årevis) og det at de skrøt seg selv opp i skyene slik de gjorde så vil jeg si at spillet kom dessverre 1 år for sent til å få noen god karakter.

 

Spillet er i følge meg i hvertfall en klar 6'er....av 10 mulige...

 

Så for dere heller være uenig med meg...

Lenke til kommentar
Hmm....Doom3 :hmm:

 

Pft...imponert er jeg i hvertfall ikke. Grafikken er langt tyngre enn det som strengt tatt burde vært nødvendig... :thumbdown:

 

Grafikken er skikkelig hypet opp da.

Er du seriøs? eller ble du bare så vettskremt at du glemte å se deg rundt? Grafiken er jo sinnsyk mann! Bedre og bedre utover i spillet.

Lenke til kommentar
Grafikken er skikkelig hypet opp da. Hvis du har en skikkelig...og da mener jeg en state of the art (pr.august 2004) pc, så kan du kanskje få litt snadder ut av spillet, men stort sett så vil jeg påstå at Cryotec med sitt Far Cry var flinkere med grafikken.. Mye lettere å dra, samt at du trenger ikke monsterkrefter i pc'n for at det skal se nogenlunde vakkert ut...

 

Det er forskjell på vakker og "noenlunde vakker" :)

 

Tror ikke vi har sett alt Doom-motoren kan gjøre. Til det er figurene for kantete. Jeg vil tro at Doom-motorens potensiale virkelig vil vises når neste generasjon av 3D-kort kommer.

 

Min helhetsvurdering av spillet er vel egentlig at spillet er helt ok, men med tanke på alle forsinkelsene (årevis)

 

Hvilke forsinkelser er dette? Hadde id Software satt en dato de ikke klarte å holde?

Lenke til kommentar

Hvor mange ganger har vi ikke hørt at det skal komme. Kommer til sommeren, Id satser på Doom under juletreet for så å få høre at det kommer til høsten...??? Er dere faktisk så i ekstase at dere har glemt dette.

 

Mulig at grafikken er skikkelig bra hvis du har siste nytt innen skjermkort, men hva du får igjen for arbeidet til skjermkortet holder ikke stikk...

 

Skremt ble jeg ikke...noen småskvett, men ikke stort mer... Da synes jeg Alone in the dark var skumlere...

Dog skal innrømmes at stemningen er god...

Tror de som sitter med et stilig sorroundanlegg, state of the art pc og fet en fet skjerm på 21"++ vil få mer spooky utbytte...

 

Høres mer ut som om dere fornekter det faktum at spillet er hypet opp. Dere har blitt foret i så mange år at grafikken skal bli så vanvittig (noe som ville stemt om det hadde kommet når det skulle), at dere ikke er villig til å innrømme at spillet ikke er All That...

 

Men for all del...kos dere med spillet.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner fortsatt ikke hvilke forsinkelser du viser til. Har du noe konkret?

 

Det kan godt være at jeg ikke husker at id eller Activision sa at det kom til å bli sluppet for et år siden, men da er det fint om du kunne komme med noe håndfast så vi kan legge denne sidediskusjonen død en gang for alle.

Lenke til kommentar

Jaja. Utsatt eller ikke utsatt, det viktigste er hva folk sier. Og det er veldig delte meninger her! :no:

 

Det virker som om Doom 3 er ett bra spill, men det er mye krangling her. Altfor mye krangling til at spille kan matche de store titlene som feks HL 2. Er litt redd for at Doom 3 kommer til å gå i glemmeboken litt tidligere enn antatt. Men skal selv ikke uttale meg før jeg har spillt spillet. :dontgetit:

Lenke til kommentar

Spillet er skremmende enkelt, lineæret og forutsigbart. All hypen om Doom 3 kan med trygghet sies å bare være det - hype! For det første så er 70% av alle monsterene aktivert av triggers, som er så skremmende lette å forutsi etter en time eller to under såla, slik at overraskelsesmomentet forsvinner sakte men sikkert. For det andre så er det utrolig repetivt, og hele spillet føles som om du går i et stort brett, noe du for så vidt gjør. Knappe forskjeller på utseendet, og konstant mørke hjelper kanskje på spenningen, men det hjelper knapt på spillbarheten og underholdningsverdien. Fiendene er også stokk dumme, og det å gjemme seg bak en vegg selv om de ser hvor du går funker i 50% av tilfellene, de resterende kan du bare skyte deg gjennom, for fiendene er skremmende simple. Selv har jeg bare spilt det på medium-difficulty, og jeg tør ikke tenke på hvilken bærtur easy må være. Det tok meg en halvveis aktiv dag å gå igjennom det, uten å skippe noe som helst, og søke gjennom det meste ganske grundig. Alt i alt er jeg kjempeskuffet. Det eneste I.D Software har å flyte på annet enn hypen er nok grafikkmotoren nå, for de har skuffet stort!

Lenke til kommentar

doom III er det feteste spillet som har kommet ut siden hl1. bedre fps finner man rett og slett ikke!

 

at folk blir revet med av hypen er deres egen feil.

 

nå er det jo stort sett kun HL2 fanboys som klager på spillet da :thumbup:

 

alle de gode review`ene taler egentlig for seg selv

 

1UP - 100%

My Guy Games - 100%

VIAVGA - 96%

eToychest - 95%

UGO - 95%

Gamershell - 94%

TeleFragged - 94%

PGNx Media - 94%

Game Rankings - 93%

GamersDepot - 92%

GameSpy - 90%

ActionTrip - 90%

Insider Gamer - 90%

GameMecca - 90%

Warcry - 90%

Gaming Nexus - 90%

IGN - 89%

GameSpot - 85%

Endret av cock hammer
Lenke til kommentar

Bortsett fra de to øverste rankingene, er det ingen tvil om at det har fått god kritikk. (de to første er veldig useriøse, da ett spill umulig kan få 100 % nå.) Ja, det er mulig, men Doom 3 er ikke feilfritt. Ingen spill er. Vi mangler den teknologien for å lage ett feilfritt spill...

Lenke til kommentar
Selv har jeg bare spilt det på medium-difficulty, og jeg tør ikke tenke på hvilken bærtur easy må være.

Så du vurderte ikke å ta 'veteran'? Du føler du kan uttale deg om vanskelighetsgraden når du bare har spilt på medium?

 

Det tok meg en halvveis aktiv dag å gå igjennom det, uten å skippe noe som helst, og søke gjennom det meste ganske grundig.

 

Nå vet ikke jeg hva en halvveis aktiv dag er for deg, men jeg tror ikke du snakker helt sant nå...

 

Det eneste I.D Software har å flyte på annet enn hypen er nok grafikkmotoren nå, for de har skuffet stort!

 

Den er selvfølgelig din mening, men jeg er svært uenig. Hva mener du de burde gjort annerledes, tatt i betraktning at det er en 'remake' av det opprinnelige Doom?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...