Gå til innhold

Doom III noe bra*?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
At et kort er egnet betyr ikke at det skal gå glatt i 1600x1200 oppløsning å alt på ultra/very high...  :D

 

Med for mye textures på i forhold til RAM på skjermkort så begynner skjermkortet å cache ned til maskinen sin RAM som er MYE tregere og dermer oppstår det pauser og hakking mye mere, ser det selv her med en gang på HD aktivitet når jeg setter opp textures.. (Har 128Mb skjermkort selv...enn så lenge..)

 

Ellers så sjekker du gjerne denne:

http://ucguides.savagehelp.com/Doom3/Doom3Guide.htm

 

:cool:

Det er ikke snakk om at jeg skal kjøre 1600x1200 jeg hadde forventet at jeg kunne kjøre på Ultra på 1024x768 uten lagg men det lagga !

 

Hva kan jeg gjøre ? :p

Lese inlegga ???

 

Sett textures på medium !!! :realmad:

 

Så prøver du med 1024x768 i oppløsning... ev. 800x600 hvis det fremdeles hakker..

 

:hrm:

Lenke til kommentar
[quote name='Gainwardseifer' date='04/08/2004 : 14:39'] [i]Ke det gåri med syting, Doom3 e et skrekk spill, gamplayet e bra, ser ikkje noe gale me doom 3.
Grafikken e bra, kjønner ikkje at du kunne gi det en 9'er.

Uansett, Doom 3 = skrekk Spill, å viss du e så redd for å spille det at du skal klage på gameplayet ? nei, da kan du holde det for deg selv, og btw, du løper ikkje i de samma gangene over å over, men du er på mars, en research lab, kor de har dårli med lys, og ikkje alt er perfekt, men, ingenting e make, ifless du dauer hele tiden å starter på nytt :p


Grafikk 10
gameplay 10
sound 8 (Siden eg ikkje har Surround)


Sånn, slutt med sytingen [/i]


[b](dyslexi viss noen lurer :blush: )[/b]
[/quote]
Ok, trodde bare at du var fra vestlandet jeg... :innocent:
Lenke til kommentar

"Why would a 22nd-century space marine be sent into action in a darkly lit area without night vision goggles of some sort, or even a helmet? Why wouldn't any of his weapons have light-amplification modules built into them when even today's weapons frequently do? Why, instead, is he stuck carrying around a very weak flashlight with unlimited battery life? Why is he unable to hold a gun and the flashlight at the same time? Why are the UAC's small, spiderlike sentry drones so incredibly powerful? You'll see these helpful little guys rip through droves of hellspawn even faster than you can. If the base's defenses are so tough, then why is everyone so worried, and why is everyone getting killed? Doom 3's central gameplay conceit simply doesn't fit in with the premise of the game, and this is a problem only because Doom 3 chooses to try to make you feel like you're in a believable, fully realized world."

 

Dette er hentet fra kritikket til GameSpot, den eneste av hjemmesidene som har gitt Doom3 mindre enn 90% score (de ga den 85%).

 

Det er litt underlig at de må argumentere så sterkt for å trekke usle 15% fra en perfekt score. Det sier kanskje litt om hvor mye status id har i gamer-miljøet, og at de som skal komme med profesjonelle kommentarer vegrer seg for å rakke ned på et så hypet spill som Doom3.

 

"However, the truth of the matter is that Doom 3's gameplay structure and level design are behind the times and very much at odds with the game's cutting-edge, ultrarealistic looks."

 

Jeg er glad for at det er Half-Life2 jeg har sett fram til i lang tid nå, og ikke Doom3, for jeg kan fremdeles vente i spenning på HL2. Jeg bare håper at Valve har vært mer oppmerksomme på utviklingen i spillmarkedet de siste 5 årene enn id har vært, og ikke har blitt forført av de mulighetene som ATi og nVidia tilbyr.

 

:no:

 

EDIT: det var visst en egen tråd for GameSpot sin vurdering....

Endret av emacoolit
Lenke til kommentar
Det er litt underlig at de må argumentere så sterkt for å trekke usle 15% fra en perfekt score. Det sier kanskje litt om hvor mye status id har i gamer-miljøet, og at de som skal komme med profesjonelle kommentarer vegrer seg for å rakke ned på et så hypet spill som Doom3.

Hvorfor skulle de vegre seg?

 

"However, the truth of the matter is that Doom 3's gameplay structure and level design are behind the times and very much at odds with the game's cutting-edge, ultrarealistic looks."

 

 

Edit: Glemte mitt eget sitat fra anmeldelsen :D

 

De følger jo opp med å si at

 

Yet the quality of the presentation truly is remarkable--enough so that it overwhelms Doom 3's occasional problems.

 

 

Her har du vel grunnen? Spillet er rett og slett veldig bra, bortsett fra de innvendingene som du nevnte.

Endret av Radial
Lenke til kommentar

Ok, har spilt et par timer nå og vandret rundt i komplekset, har støtt på noen av de første flammende hodene og er nesten ferdig med Research Sectin Alpha. Jeg hadde personlig ikke de helt store forventningene til Doom3, det er HL2 som står høyest på min liste og hadde det ikke vært for at jeg har betalt penger for det så hadde jeg nok ikke spilt videre.

 

Det skal sies, grafikken er rå, helt ufattelig, finnes ikke ord for å beskrive hvor langt ned haka mi skvatt første gangen man ser ingame grafikk. Ufattelig. (Dersom bare HL2 eller stalker er halvparten så bra..). Monstre og folk er hakket bedre enn farcry men der spillet virkelig skinner er detaljene rundt deg. Den første timen vi spilte spillet kunne vi bli sittende å stirre på hvor runde rørene som ikke var mesh var :) Som sagt ufattelig. Personlig er jeg også en stor fan av PDA'ene og dataskjermene som du finner rundt omkring, noen har spilt systemshock eller deus ex, det er alt jeg har å si om den saken.. Voice-akting er bra uten å være over-the-top og første gangen du hører noen viske "Help me" i et mørkt rom blir man ikke rent så lite paranoid. Men det værste er egentlig teleporten og en av power-up'ene man finner i multiplayer, jeg blir ikke overrasket om spillet blir forbudt i enkelte hjem..

 

Det er heller ingenting galt med gameplayet - spillbarheten i spillet. Det er lettforståelig og enkelt og med tanke på at jeg på normal vanskeliggrad hittil ikke har daua en gang, så er det ikke spesielt vanskelig heller.

 

Men desverre så blir wow-effekten litt borte etter hvert og selv om det fortsatt finnes masse kule ting å glane på (maskineri, levende.. "vegger" og diverse cut-scenes) så innser jeg etterhvert at det trengs litt mer innhold for å holde min interesse. Jeg må også si meg enig med det som blir sagt i sitatet fra artikkelen på Gamespot.

 

Men den første timen var Doom3 tidenes beste spill..

 

Dette har vært et innslag av Mine Meninger, ingen annen kan holdes ansvarlige enn forfatteren og forfatteren venter ikke at noen skal automatisk være enig med han.

Lenke til kommentar
Personlig så ble jeg veldig skuffet over doom 3. Kanskje har jeg hatt alt for store forventninger. Selvsagt er spillet bra, men det rager likevell ikke som nummer 1 på pallen. Mange nye funksjoner som jeg likte da.

 

-z00l-

Har du da spilt på letteste nivå? Les posten til Bornslip du, der står det mye fornuftig. ;)

Endret av tor_erik
Lenke til kommentar
Digger den cut scenen som er inne på et toalett, man ser seg selv i speilet så ser det ut som man blir til en zombie  :devil:

det var litt scary , har ikke kommet så langt ut i spillet.

har hørt at det er en del skummle scener lengere ut  :w00t:

Fy faen så jeg skvatt når den scenen kom!! :blush:

når skjer dette? kan ikke huske d.... er d i starten? trodde jeg var nøye....

Lenke til kommentar
Digger den cut scenen som er inne på et toalett, man ser seg selv i speilet så ser det ut som man blir til en zombie  :devil:

det var litt scary , har ikke kommet så langt ut i spillet.

har hørt at det er en del skummle scener lengere ut  :w00t:

Fy faen så jeg skvatt når den scenen kom!! :blush:

når skjer dette? kan ikke huske d.... er d i starten? trodde jeg var nøye....

Det var i starten ja..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...